Hjemmelavet Frozen Yoghurt med jordbærsmag

Hjemmelavet Frozen Yoghurt med jordbærsmag » Nemt, let og lækkert
Hjemmelavet Frozen Yoghurt med jordbærsmag » Nemt, let og lækkert

4 Personer

Hands-on tid: 15min – Total tid: 30min
LOW-CARB | LCHF | KETOGENIC | PALEO

Nemt, let og lækkert…

Opskriften er super nem og lækker, og så kan den tilmed udgøre et måltid fra tid til anden. Hjemme hos os overasker jeg ind i mellem mine piger med hjemmelavet frossen yoghurt som morgenmad… Ja, is til morgenmad 😉

Tvivl IKKE et sekund på, at vi som forældre får ekstra stjerner i bogen, når vi pludselig en regnvåd tirsdag i november serverer is til morgenmad.

Pssst… inden du lukker opskriften her, for at holde på din ordentlighed omkring, hvad der må serveres som morgenmad til børn, så husk at du faktisk servere en portion yoghurt med en masse vitaminfyldte bær – så er det slet ikke så tosset endda 🙂

Det må du love mig at prøve at overraske dine børn med frossen yoghurt til morgenmad, for det er en skøn og glædesfuld oplevelse. Nej, vi skal naturligvis ikke servere is til morgenmad hver dag eller flere gange om ugen, men en gang i mellem.

Balancen i det gode liv, handler om doseringen af det vi gør. Ikke for sjældent og ikke for ofte. Ikke for meget og ikke for lidt. Tillige vil sort/hvid tankegangen sjældent være særlig befordrende for det gode liv, fordi vi ender i enten/eller og forbudt/tilladt tanker.

Livet er mere nuanceret end som så. Frigør dig gradvist fra sort/hvid tænkning, og arbejd mere med passende dosering, moderate mængder og sund balance i det gode liv.

Første øvelse kan fint være at servere is som morgenmad 😀

 

OBS! Fødevarestyrelsen anbefaler at koge alle frosne bær, inden de bruges i fx smoothies, desserter eller som her i frozen yoghurt » Følg linket her for retningslinjerne «

Jeg følger naturligvis retningslinjerne, og genfryser efter kogning mine bær, så de er klar til fx frozen yoghurtopskriften her.

Rigtig god fornøjelse med opskriften!

Pssst… “Når du har prøvet opskriften, så del gerne din oplevelse nedenfor ;-)”

5 from 1 reviews
Hjemmelavet Frozen Yoghurt med jordbærsmag » Lækker frossen yoghurt
Forfatter: 
Hands-on tid: 
Tilberedningstid: 
Total tid: 
Antal portioner: 4
 
Ingredienser:
  • 400 gram (gen)frosne jordbær (Tjek link ovenfor ift. korrekt behandling af frosne bær)
  • 4 dl yoghurt (Valgfri smag - jo, lavere fedtprocent, des færre kalorier)
  • 3-4 ml flydende sødemiddel eller cirka ½ dl sukrin melis
  • 1 knps salt
  • 30 gram proteinpulver - valgfri bærsmag (ingrediens kan udelades)
Sådan gør du:
  1. Hæld de frosne jordbær, yoghurt, sødemiddel og proteinpulveret i en blender eller foodprocessor.
  2. Jo mere ingredienserne blendes, des mere vil de smelte, så blend ingredienserne mindst muligt, men nok til at ingredienserne er blendet sammen.
  3. Server din frozen yoghurt med det sammen eller frys den ned i passende portioner.

Serveringsforslag kan du se på billedet ovenfor 🙂

– Bon appétit –

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

4 KOMMENTARER

  1. Hvis man bruger cheasy skyr vanille behøver der ikke tilføres sødestof. Proteinpulver fra bodylab (vanillemilkshake) gør det bare ekstralækkert.

  2. Skal man koge de frossen bær i et minut.
    Og så fryse dem igen, inden man laver den frossen yoghurt

    Mvh marianne

    • Ja, det anbefaler fødevarestyrelsen for alle købte bær – lidt besværligt.

      Men om du følger anbefalingerne eller bare overhælder bærerne med kogende vand, er op til dig. (det sidste gør jeg selv typisk, selvom kogning anbefales)

      God weekend

Please enter your comment!
Please enter your name here