Sprød broccolisalat med spidskål, tomat og solsikkekerner

broccolisalat-med-spidskaal-tomat-og-solsikkekerner
broccolisalat-med-spidskaal-tomat-og-solsikkekerner

Prøv en sprød broccolisalat med spidskål

Lav en rå broccolisalat på rekordtid med salatopskriften her på sprød broccolisalat med spidskål, tomat og solsikkekerner

Her får du opskriften på en nem, sprød og RAW salat, der kan anvendes som grønt tilbehør til et hav af dine livretter.

Hvad mener du med RAW? Ta, daaa…. “Recently Alive and Well” – en fancy forkortelse for noget sundt og godt. Glem bare alt om RAW igen, og tænk blot flere grøntsager ind i din hverdag. Det, er det vigtigste, og så er der ingen grund til yderligere forvirring.

Udfordr din kræsenhed og komfortzone, og bliv mere madmodig

Husker du, at udfordre dine smagsløg eller sidder du fast i komfortzonen? Før i tiden var jeg meget kræsen. Sådan noget som rå broccoli og spidskål, spiste jeg ALDRIG.
Ligesom så meget andet, kræver vores smagsløg også tilvænning. Vil du gerne arbejde med dig kræsenhed, vil jeg derfor anbefale dig, at du udfordrer dine smagsløg jævnligt. Udfordr kun dine smagsløg i små skridt, så øvelsen bliver overskuelig for dig.
 
Før i tiden styrede jeg altid i en stor bue uden om grøntsager. Det var nemmere bare at fortsætte i samme rille, gør det jeg plejede og bare lave de samme retter og bruge de samme ingredienser igen og igen.

Sidder du (også) fast i kræsenhedsfælden?

Vi kommer ikke videre, hvis ikke vi gør noget anderledes. Da jeg havde besluttet mig for, at arbejde med min kræsenhed, så startede jeg med at introducere lidt grøntsager ved hvert aftensmåltid. Gradvist lidt mere og lidt flere forskellige slags, og med tiden blev mine smagsløg bedre og bedre til at acceptere de grøntager i alverdens afskygninger.
I dag vil jeg helst ikke undvære grøntsager i mine hovedmåltider. Jeg vil dog stadigvæk helst have min broccoli let tilberedt fremfor at spise broccolien rå.
 
Øv dig i at bryde ud af komfortzonen både i forhold til dine smagsløg og i livet generelt. Det er udenfor din komfortzone, du får muligheden for at vokse og udvikle dig.
» Jeg håber, du har lyst til at dele den lækre opskrift… » Tak!

Rigtig god fornøjelse med opskriften!

Pssst… “Når du har prøvet opskriften, så del gerne din oplevelse nedenfor ;-)”

5 from 1 reviews
Sprød broccolisalat med spidskål, tomat og solsikkekerner - nemt tilbehør
Forfatter: 
Hands-on tid: 
Tilberedningstid: 
Total tid: 
Antal portioner: 4
 
Ingredienser:
  • 1 broccoli
  • ½ spidskål
  • 6 små tomater
  • 1 spsk solsikkekerner
  • 1 spsk tørrede tranebær (KETO/LCHF: Undlad eller erstat med blåbær)
Sådan gør du:
  1. Skyl, rens og snit broccolien til små buketter.
  2. Skyl, rens og snit spidskålen. Snit tynde strimler af spidskålen og hak strimlerne groft efterfølgende.
  3. Skyl og skær cocktailtomaterne i kvarte både.
  4. Bland broccoli, spidskål og tomater i en skål og top af med solsikkekerner og tørrede tranebær.
  5. Server RAW-salaten evt. med dressing eller en sjat olivenolie.

Retten kan anvendes i LCHF-, LOW-CARB-, Paleo- og Stenalderkøkkenet

Serveringsforslag kan du se på billedet ovenfor 🙂

– Bon appétit –

  Få vejledning, viden og værktøjer til at lykkes!

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here