HAR DU TÆNK OVER DIT “HVORFOR” I FORANDRINGEN?

“HVORFOR” ØNSKER DU EGENTLIG FORANDRING?

Ja, det lyder måske som et underligt spørgsmål, men svaret på dit “HVORFOR” i forandringen, er ofte afgørende for om du lykkes!

Du tænker måske, at dit “HVORFOR” er overflødigt, ubetydeligt og unødvendigt, når du ønsker forandring i dit liv. Skal du nu til at være din egen spørgejørgen?

I motivationen “rus” kan vi gå på vandet, og bekymrer os sjældent meget om, hvorfor det giver dyb mening for at at skabe, fremme og fastholde forandringen, vi har indledt.

Er vi ikke skarpe på, at finde dyb mening i vores indsatser og anstrengelser, risikerer vi nemmere at give op, inden vi når i mål. Mange menneskers indledende indsatser bygges på uholdbar motivation, hvorfor indsatserne og resultaterne også bliver uholdbare.

 

Sådan finder du dit meningsfulde “HVORFOR” i forandringen

Hvorfor giver det mening for dig at tabe dig 10 kg, blive stærkere, rydde op på loftet eller noget helt fjerde? Nu handler det om at grave dybere, end du plejer.

I forhold til vægttabet på 10 kg, så stopper de fleste ved en overfladisk og vag mening, der kan lyde noget ala: “…fordi vægttabet gør mig sundere”.

Ja, vægttabet gør dig sundere, men HVORFOR er det vigtigt for dig? Så lever jeg længere, får mere energi og bevægelsesmuligheder i hverdagen. Meget bedre, men HVORFOR er det vigtigt for dig? Så kan jeg være en bedre far eller mor osv.

Bliv ved med at spørge HVORFOR, indtil du ikke kan grave en dybere mening frem. Nogle spørger hvorfor 3 gange – andre 10. Bliv ved indtil, du når din meningsfulde dybde.

Vær gerne så konkret, specifik og følelsesmæssig som muligt i din beskrivelse til dig selv. Nedskriv dine svar på et papir, som du kan hive frem i svære tider, hvor din indledende motivation er fordampet eller du begynder at tvivle på forandringen.

Modstand i livet opstår for os alle, og har du ikke forberedt din robusthed og meningsfulde motivation i medgangstid (i starten), er slaget ofte tabt med endnu en fiasko til følge.

 

Du skal fra tanke til handling ellers sker der ikke en skid

Du kan kun opleve styrken, glæden og motivationen fra dette lille trick, HVIS du kommer fra tanke til handling og bruger tid med dig selv.

Afsæt 10-20 minutter til at søge ind i dig selv og være specifik omkring dit ‘HVORFOR’, så processen og rejsen giver dybere mening for dig. Det vil være de bedste 10-20 minutter du nogensinde har brugt på dig selv!

 

  Start her! Lær hvordan du når i mål og får holdbare resultater

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here