INCLINE DUMBBELL BENCH PRESS » Sådan træner du øvelsen!

Målretning og øvelsesdetaljer:

Primær muskelfokus: Øvre del af brystet / Clavicular (Upper) Pectoralis Major
Sekundær muskelfokus: For-skulder, Triceps / Anterior Deltoid, Triceps Brachii
Øvelsens kraftretning: Pres / Push

Startposition for øvelsen:

1) Indstil bænken med en hældning på cirka 30-45 grader, sæt dig ned, og hvil en håndvægt på hvert sit knæ.

2) Læg dig ned, mens du med dine knæ, skubber håndvægtende op i startpositionen.

3) Positioner håndvægtene ud for hver side af brystet, saml skulderbladene, skyd brystet frem, hold albuerne en smule ind til kroppen, stræk håndledende og pladser fødderne med god bredde fladt plantet på gulvet.

Sådan udfører du øvelsen:

1) Pust ud mens du koncentrisk presser håndvægtene op ad og indad, indtil armene er næsten strukket ud, og håndvægtene rører hinanden.

2) Hold opspændet i brystet, og forbliv i toppositionen i 1-2 sekunder.

3) Træk vejret ind, mens håndvægtene sænkes kontrolleret excentrisk tilbage til startpositionen. Hold strækket i brystet i 1-2 sekunder.

4) Gentag ovenstående trin.

Kommentarer:

Her har du en virkelig god øvelse, og en af mine favoritøvelser, når det handler om at få trænet den øverste del af brystet. Øvelsen har altid været en af de øvelser, jeg har haft med i mine personlige styrketræningprogrammer.

Tips til at komme godt i gang:

Generelt set kan det anbefales at anvende håndvægte, der tillader dig at gentage øvelsen mellem 6-15 gange i 3-4 sæt adskilt af cirka 2-4 minutter pause.

  • Hæv evt. sædet en smule, så du ikke glider fremover, når du løfter.
  • Når øvelsen afsluttes, løftes knæene op og møder håndvægtene, hvorefter de bringes ned via samme teknik, du bragte dem i startposition.
  • Justerer du bænkens hældning op, vil du ramme for-skuldrene mere.
  • Justerer du bænkens hældning nedad, vil du målrette øvelsen mere mod brystet og mindre mod for-skuldrene.

Fysisk aktivitet er en gave for din krop og dit sind ツ

Rigtig god styrketræning…

Pssst… “Jeg håber du er blevet inspireret og har lyst til at give øvelsen et “like” ;-)”

Please enter your comment!
Please enter your name here