Smørstegt spidskål med havsalt og persille » Nem tilbehørsopskrift

Smørstegt spidskål med havsalt og persille » Nem tilbehørsopskrift
Smørstegt spidskål med havsalt og persille » Nem tilbehørsopskrift

Smørstegt spidskål med havsalt og persille

Prøv en simpel, nem og mættende tilbehørsopskrift på smørstegt spidskål med havsalt og persille » Passer til de fleste af dine livretter!

Selvom jeg generelt set holder meget af at lave mad, gider jeg i perioder heller ikke stå i køkkenet alt for længe. Så længe de dage eller perioder IKKE ender i den ene dårlige madvane efter den anden, så kan det fint fungere at tage en slapper.

 

Er typen, der helst ikke gider lave mad?

Når overskuddet er i bund, lysten til madlavning er pist borte, og maven knurrer, så er det klogt at skærpe opmærksomheden omkring vores adfærd. Ret hurtigt kan vi blive en kende ufornuftige i forhold til vores betydningsfulde mål, ønsker og drømme fx ift. vægten.

Det der virker bedst varierer fra person til person. Vi er forskellige, og der er forskel på hvad vi lyster, kan og magter at gøre på viljestyrken. Derfor hjælper jeg bl.a. mine klienter med bl.a. at designe vane- og adfærdsændringer der kan holde i virkeligheden.

Alt for mange forandringsprojekter fejler, fordi de er dårligt designede! Hvis du før har fået fiasko, så er det strategierne du har fulgt, som har fejlet – ikke dig!

 

Sådan gør jeg, når jeg ikke gider lave mad

Personligt magter jeg, ift. grønt, at gribe ud efter en håndfuld mikroovnsegnet frostgrønt, snuppe en agurk, en håndfuld tomater eller flække et spidskål, og lave opskriften her.

Jeg magter også at fange en dåse tun, torskerogn, makrel, kippers, frosne rejer eller et stykke kød, jeg tidligere i et food-prep, har klargjort. Det kan være en bøf, kotelet, kyllingefilet, svinemørbrad eller andet protein, der kan varmes kort fx i mikroovnen.

Pointen er, at du skal lære dig selv at kende! Forberede dig, så du ikke falder i snacks, junkfood eller et heftigt indtag af digestive kiks med tandsmør og fed ost. Du kender bedst selv dine egne uhensigtsmæssige madvaner og madvalg allerbedst 😉

Rigtig god fornøjelse med opskriften!

Pssst… “Når du har prøvet opskriften, så del gerne din oplevelse nedenfor ;-)”

5 from 1 reviews
Smørstegt spidskål med havsalt og persille » Nem tilbehørsopskrift
Forfatter: 
Hands-on tid: 
Tilberedningstid: 
Total tid: 
Antal portioner: 4
 
Ingredienser:
  • 1 spidskål
  • 1 klat smør
  • Havsalt eller andet salt
  • evt. friskkværnet sort peber
  • 1 dusk frisk persille
Sådan gør du:
  1. Giv en stor pande høj varme, og lad smørklatten smelte.
  2. Flæk spidskålet i fire dele fra top til bund med en kniv.
  3. Steg de flækkede spidskål gyldne på alle sider igennem cirka 10 minutter.
  4. Drys med en smule havsalt undervejs i tilberedningen.
  5. Server med frisk persille og endnu et drys havsalt.

Serveringsforslag kan du se på billedet ovenfor 🙂

LOW-CARB | LCHF | KETOGENIC | PALEO

– Bon appétit –

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here