Spis dig mæt, glad og tilfreds i god mad, mens fedtet smelter væk

Friskt, naturligt og nærende mad - Rigtig mad
Friskt, naturligt og nærende mad - Rigtig mad

Hvor er min næste mirakelkur?

Desværre findes der ikke nogen mirakelkur. Der findes derimod forskellige måder at sammensætte din mad på, så du både oplever at være mæt, glad og tilfreds dagen lang, alt imens du holder et moderat kalorieunderskud, hvorved dit fedttab bliver noget lettere.

Spis gerne flere mættende proteiner og en masse kalorielette grøntsager størstedelen af tiden. Hav dog in mente at fedttab skabes gennem kalorieunderskud, så selvom du spiser sundt, kan et fedttab udeblive, hvis mængden af kalorier fra maden er for stor.

Det tager tid, kræver tålmodighed og en smule kreativitet at ændre vores vaner, og vores spisevaner er ingen undtagelse. Vi lever i et fedmefremmende samfund der gør det svær for mange at få succes, MEN det er naturligvis også muligt for dig at få succes. 

Får du brug for en hjælpende hånd, så hjælper jeg dig gerne i et onlineforløb.

 

Her er nogle af de positive effekter, du kan opleve ved at forbedre  dine spisevaner:

  • Stabilt og højere energiniveau gennem hele dagen
  • Renere hud
  • Bedre søvn
  • Mindre vand i kroppen
  • Mindre sukkertrang
  • Bedre appetitregulering
  • Bedre hormonbalance
  • Bedre humør og dermed færre humørsvingninger
  • Færre migræneanfald
  • Færre maveproblemer
  • Pænere og blødere hud
  • Færre muskel og ledsmerter
  • Bedre fordøjelse
  • Bedre immunforsvar
  • Bedre fertilitet
  • Lavere blodtryk
  • Bedre kolesterolprofil
  • Højere naturligt testosteron niveau
  • Større sexlyst

Nu sidder du måske og tænker:“Grøntsagerne er sku ikke li’ mig…”

Sådan havde jeg det selv, da jeg besluttede mig for at ændre mine spisevaner til bedre. Kunsten er at starte i det små og bygge gradvist på. Min madlavning var ret kedelig og trist før i tiden. Grøntsager blev der aldrig kræset om – og de var derfor ret kedelige.

Jeg vidste jo godt at grøntsager var sunde, og tidligere forsøgte jeg da også at spise det fra tid til anden. Men at sidde med en kedelig salat lavet på tomat, agurk og iceberg, var den sikre vej til at hade at spise grøntsager. Nu ved jeg at grøntager kan være fantastiske!

I dag spiser jeg bunkevis af grøntsager og jeg elsker det…

Jeg lærte mig selv at lave bedre mad, og tilberede grøntsager på et hav af spændende måder. Min mad blev mere indbydende for både øjne, gane og mave, til stor glæde for mig selv, min familie og mine gæster.

Og nej, vi behøver ikke stå timevis i køkkenet. Ofte skal der mindre til end vi tror.

Allerede efter 30 dage hvor jeg prioriterede flere proteiner og grøntsager end tidligere, oplevede jeg bedre mæthed – typisk i 4-6 timer efter hvert hovedmåltid En anden positiv sideeffekt var at jeg oplevede fedttab helt ude at tælle kalorier.

Står vægten stille, indtager vi kalorier tilsvarende vores totale daglige forbrænding. Tager vi på i vægt, indtager vi flere kalorier end vi forbrænder i løbet af en dag. Jeg oplevede ikke at nødvendigheden af at tælle kalorier, men det kan være en god øvelse.

Du skal finde din egen successtrategi, og jeg hjælper dig gerne.

Hvad er successtrategien til et fedttab?

Den er sådan set ret enkel. Indtag mindre energi end du forbrænder, så taber du dig. Den bedste slankestrategi er derfor en kostsammensætning, der mætter dig godt, tilfører din krop tilpas med protein, og hjælper dig til nemmest at være i kalorieunderskud.

Lad dig inspirere til et sundere, gladere og mere energifyldt liv!

Jeg har selv været fed og energiforladt. Jeg knækkede koden, og fik skabt en bedre livsstil. Hvis jeg kan, så kan du også. Du skal muligvis bare have lidt støtte, hjælp eller coaching.

 

Få GRATIS tips og ideer til at leve bedre » Følg med på YouTube, Facebook og Instagram

Please enter your comment!
Please enter your name here