3 ØVELSER TIL BEN OG BALLER (KAN LAVES UDEN VÆGTE)

TRÆN DINE BEN OG BALLER

Vil du gerne i bedre form? Så får du her 3 effektive øvelser til dine ben og baller, som både kan udføres med og uden brug af håndvægte

I videoen, viser jeg dig tre effektive øvelser til at få trænet ben og baller. Øvelserne kan laves med håndvægte eller med din kropsvægt alene. Drømmer du om at forbedre formen og komme i gang med at træne, så start i dag med videoens træningsøvelser.

Vi skal alle starte et sted » Start uden håndvægte, og tilfør senere belastning gradvist fx ved at tage en rygsæk på med reklamer i.

 

Hvor meget skal jeg træne øvelserne?

Er du helt nybegynder, så start med 1-2 sæt, og kør hvert sæt til udmattelse adskilt af 2 minutter pause mellem hvert sæt.

Er du i okay form, så start med 2-3 sæt, og kør hvert sæt til udmattelse adskilt af 2 minutter pause mellem hvert sæt.

Er du i topform, så udfør 3-4 sæt med vægte, så du kan tage 12-15 gentagelser til udmattelse adskilt af 2-3 minutter pause mellem hvert sæt.

Føler du dig på noget tidspunkt overvældet over mængden, du har tænkt dig at træne? Så sæt overliggeren lavere. I starten handler det om at opbygge træningsvanen, og derefter om at forstærke træningsvanen.

Start fx med 2 minutters træning dagligt, men giver så lidt mening? Ja, sæt fokus på at skabe holdbare vaneændringer, for de giver holdbare resultater.

Hvilke ben- og balleøvelser er det? 

 

Sådan træner du dumbbell squat

For at træne squats med håndvægte, skal du følge disse trin:

  1. Stil dig med fødderne skulderbredde fra hinanden og hold håndvægtene i hånden med armene ned langs siden.
  2. Bøj i knæene og sænk kroppen ned, som om du sidder ned i en stol. Hold ryggen lige og brystet højt.
  3. Gå ned så langt som muligt, mens du holder balancen.
  4. Tryk op i knæene for at rejse dig tilbage til startpositionen.
  5. Gentag træningen for det ønskede antal repetitioner og sæt.

Det er vigtigt at holde korrekt form og teknik for at undgå skader og få mest muligt ud af træningen. Det kan også være en god idé at starte uden vægt eller med en lav vægt og så gradvist øge belastningen i takt med dit mestringsniveau.

 

Sådan træner du dumbbell squat

Sumo squat er en kompleks øvelse, der involverer flere muskelgrupper, herunder lår, glutes og core, og kan hjælpe med at øge den samlede styrke i kroppen. Du kan læse meget mere via linket nedenfor, samt se min øvelsesvideo.

SE HER: DUMBBELL KETTLEBELL SUMO SQUAT » Sådan træner du øvelsen!

Sådan træner du walking lunges

Walking lunges er en øvelse, der primært træner lår og baller, og specielt aktiverer dine forlår (quadriceps) og baglår (hamstrings).

For at træne walking lunges skal du følge disse trin:

  1. Start med at stå med fødderne skulderbredde fra hinanden. Du kan holde håndvægte i hænderne eller lave øvelsen uden håndvægte.
  2. Tag et skridt fremad med det ene ben, mens du bøjer i knæet på det fremtrædende ben og sænker kroppen ned, så det bagerste knæ næsten rører jorden.
  3. Tryk din vægt op i gennem både det fremtrædende ben og det bagerste ben og skift så din kropsvægt til det andet ben.
  4. Tag et skrid fremad med det andet ben og gentag trin 2 og 3 til udmattelse.

Det er vigtigt at holde en god kropsholdning med ryggen lige og brystet højt, samt at holde balancen under øvelsen. Det kan også være en god idé at starte med få skrid og gradvist øge afstanden, eller at øge vægten, hvis det ønskes.

Fysisk aktivitet er en gave for din krop og dit sind ツ

SE OGSÅ: DE OVER 100 ANDRE GRATIS TRÆNINGSØVELSER HER

Rigtig god træning!

 

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here