April 2018: N.E.A.T – Har du overset denne effektive strategi til fedttab?

Nyhedsbrev
Nyhedsbrev

N.E.A.T – en overset strategi til fedttab

De fleste ved, at en velsammensat kost sammen med reel træning er en effektiv metode til at øge forbrændingen og slippe af med overflødigt fedt.

Hvad mange overser, er effekten af N.E.A.T., som faktisk kan vise sig at blive en afgørende faktor til et effektivt fedttab.

N.E.A.T. står for Non Exercise Activity Thermogenesis, og er et udtryk for al aktivitet og bevægelse, som ikke er decideret træning.

Sommeren venter lige om hjørnet, så det er jo lige til højrebenet at flytte kalorieforbrændingen udendørs vha. N.E.A.T.

Du vil fx typisk kunne forbrænde flere kalorier ved nogle timers krævende arbejde udendørs, fremfor 30 svedige minutter indendørs på løbebånd, spinningcykel osv.

Ligeledes er det oplagt at lade bilen stå og cykle til og fra arbejde, når vejret er dejligt.

Andre aktiviteter, som alle tæller godt på din forbrændingskonto

Privat: Når du fx går en tur, knokler i haven, cykler til købmanden, støvsuger, rydder op, maler hegnet, vasker vinduer, leger fangeleg med børnene osv.

På arbejdet: Når du fx tager trapperne fremfor elevatoren, står op ved skrivebordet, holder aktive pauser, hvor du går en tur osv.

Jamen helt ærligt, hvor meget ekstra forbrænder jeg lige ved fx at støvsuge?

Det korte svar: Mere end hvis du blev siddende i sofaen.

Fokuser mere på den kumulative effekt af N.E.A.T. Du kender ordsproget: “Mange bække små, gir’ en stor å”. Det er præcis, hvad N.E.A.T handler om, så skru bare godt op for dine N.E.A.T aktiviteter.

Når vi ved, at de fleste ændringer i vores kropsvægt bestemmes af forholdet mellem energiindtag og energiforbrug, bør du i den grad have N.E.A.T med i din fedtforbrændingsplan.

Slå to fluer med ét smæk…

Nu kender du effekten af N.E.A.T, hvilket giver dig en udsøgt mulighed for at få sat flueben ved flere af de fysiske aktiviteter på din To-Do liste.

Slå græsplænen, mal stakittet, rens taget – få vinget opgaverne af på to-do listen og glæd dig over den øgede forbrænding, N.E.A.T aktiviteterne giver dig.

Er der slet ikke nogle ulemper?

Ikke umiddelbart… med mindre du ender med at droppe din planlagte træning, fordi du øger dit fokus på N.E.A.T aktiviteter.

Hvis blot du skruer op for N.E.A.T aktiviteter og tilsvarende skruer ned for din planlagte træning, vil det i bedste fald efterlade dig i status quo.

Tanken er ikke, at dine N.E.A.T. aktiviteter skal sabotere din planlagte træning. Det samme gælder naturligvis også den anden vej rundt.

Pssst…
Find dig egen fornuftige balance og gør dét, der fungerer bedst for dig.

Har du brug for hjælp til at forbedre dit liv? 
Lad mig blive din personlige coach, og skab de resultater du ønsker i dit liv.


Kontakt mig via: Johnny@UPGRADED.DK
Jeg vender typisk tilbage på henvendelser indenfor 24 timer

Spis dig mæt i gode proteiner, grøntsager og sunde fedtkilder!

Find alle de lette og lækre Low-Carb opskrifter her…

Portobello-cheeseburger

Et saftigt, nemt & lækkert måltid…

En spicy Portobello-cheeseburger med sprød bacon-spinatsalat der flår i dit mundvand…

– Mums!

Find opskriften her »

Skøn Pizza Calzone

Fantastisk gæstemad…

Lov mig at du prøver denne pizza calzone af blomkål og mozzarella med kylling, bacon og peberfrugt

– Haps, Haps, Haps!

Find opskriften her »

 

Lækker cremet Kokos-Chiagrød

Få en lækker start på dagen…

Virkelig smagfuld cremet Kokos-Chiagrød med mandler, hørfrø og blåbær.

– Mums!

Find opskriften her »

Ovnbagt kylling med cremet spinat

Endnu en lun og lækker livret…

Prøv denne lækre ovnbagte kylling med cremet spinat, porre, bacontern og blomkålsris

– Mums!

Find opskriften her »

Please enter your comment!
Please enter your name here