Ingefær / ginger ‘Shot’ / Helse-booster / antiinflammatorisk juice

Ingefær / ginger 'Shot' / Helsebooster / antiinflammatorisk
Ingefær / ginger 'Shot' / Helsebooster / antiinflammatorisk

Prøv med ingefærshot/gingershot, når du er syg

Bliv din forkølelse kvit – hurtigere! Har du ondt i halsen eller er du blevet snottet? Så prøv opskriften på ingefærshots her

Nej, der gives ingen garanti, men ingefær er antiinflammatorisk, og opskriften her, vil i bedste fald hjælpe dig til bedring. Ingefærdrik kan naturligvis også nydes forebyggende, og i bedste fald hjælpe dig, til at undgå snot, ondt i halsen og sygdom.

Ingefær bliver flere steder fremhævet som en ekstremt sundhedsfremmende helsebooster. Ingefærroden er antiinflammatorisk, og derfor spinder mange firmaer og producenter guld på at oversælge bl.a. ingefærdrik, -shots og -piller som en mirakelkur.

Ingefær er ingen mirakelkur, så brug ikke alle dine sparepenge på kosttilskud.  Køb i stedet ingefærrod i din lokale butiks grøntafdeling, og lav dine egne ingefærshots meget billigere selv.

Ingefærrod og gurkemejerod er kendt for at indtage en topplaceringerne, når det gælder madvarer, der er hæmmende overfor inflammation, sygdom og dårligdomme. Indtagelsen kan hjælpe dit immunforsvar godt på vej i kampen mod sygdom.

Se også videoen: HVAD JEG GØR, NÅR JEG ER SYG 🤒 | MINE BEDSTE TIPS

 

Hvad gør jeg, når jeg rammes af snot og sygdom?

Når jeg en sjælden gang imellem rammes, tilstræber jeg et ekstra fokus på at støtte min krop og mit immunforsvar i kampen mod sygdom. Det gør jeg bl.a. ved at øge indtagelsen af ingefær, grøntsager og velsammensatte måltider.

Du har måske også mest af alt have lyst til at bo under dynen, spise junkfood, søde sager osv., når du er syg, men det er sandsynligvis ikke det bedste valg.

Se også videoen: Få det bedste ud af det værste. Fokusområder ved sygdom!

Anbefalingerne gælder også, når du må have tømmermænd, og du tænker: “Jamen, jeg har brug for salt, så jeg må have junkfood og chips”.

Se også: ER DET EN GOD ELLER DÅRLIG IDE AT TRÆNE, MENS DU ER SYG?

Rigtig god fornøjelse med opskriften!

Pssst… “Når du har prøvet opskriften, så del gerne din oplevelse nedenfor ;-)”

 

5 from 1 reviews
Ingefær / ginger 'Shot' / Helsebooster / antiinflammatorisk juice
Forfatter: 
Hands-on tid: 
Tilberedningstid: 
Total tid: 
Antal portioner: 8
 
Ingredienser:
  • 100 gram frisk ingefærrod
  • 1 økologisk citron
  • 1 liter vand
Sådan gør du:
  1. Fyld 1 liter vand i en beholder, skål eller blender.
  2. Skræl og rens ingefærroden og skær den evt. i mindre stykker og læg det der i.
  3. Riv skallen fra citronen og pres saften ned i samme skål, beholder eller blender.
  4. Start din blender / stavblender og lad ingredienserne blende i 60 - 90 sekunder.
  5. Nyd et 'shot' nu og sæt resten på køl. Hvis pulpen er for voldsom for dig, så si juicen, inden servering.

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

2 KOMMENTARER

Please enter your comment!
Please enter your name here