PLANTEDRIK OG KOMÆLK » Din guide til bedre valg

Vi er mange der nyder godt af både mælk og plantedrikke. Det sig være i morgenmaden, kaffen eller som tørstslukker. Uanset hvordan vi nyder vores mælk eller plantedrik, så er det væsentligt at have for øje at både mælk og plantedrik indeholder kalorier.

Lad os snakke lidt om drikkekalorier…

Drikkekalorier er en af de hurtigste måder at indtage kalorier på, og ulempen er at mætheden per kalorie er meget dårlig. Det vil med andre ord sige, at vi slider på vores daglige energibudget, uden at få nævneværdig mæthed ud af det.

Derfor vil vi typisk indtage den mad og de kalorier vi ellers normalt ville gøre, hvis ikke vi havde drukket nogle kalorier op, og derved kan der være en øget tendens til at indtage flere kalorier end vi forbrænder på en dag.

 

Vil du have styr på vægten, så drik med måde…

Drikkekalorier er ikke just fordelagtigt, hvis vi ønsker fedttab, samt at få styr på vægten. Nyd derfor drikkekalorier med omtanke og i moderation, og prioriter i stedet at få så meget mæthed per kalorie fra velsammensatte måltider.

 

Jamen fløde i kaffen smager fantastisk…

Jeg er helt enig! Jeg elsker selv fløde i min kaffe, og nyder det i ny og næ, men fløde indeholder hele 363 kalorier per deciliter. Derfor vælger jeg i stedet minimælken i det daglige og drikker ikke mælk som tørstslukker.

Jeg er i øvrigt ret sikker på fløde i hverdagskaffen ville stikke af for mig.

Du kan drikke og spise alt (lige med undtagelse af eventuelle allergier), for det som betyder mest for vores kropsvægt er mængden, MEN alle de mange små valg i hverdagen har enormt stor betydning for vægten, når året er omme.

Jeg håber derfor denne guide vil hjælpe dig til at træffe bedre valg, og kan hjælpe dig til at opnå de resultater, du ønsker dig i livet.

 

~ Ha’ en dejlig dag 😀

 

Please enter your comment!
Please enter your name here