OBS! HIIT træning kan give dig skader og spænde ben for dine mål

Måske du har hørt om begrebet HIIT før?

HIIT står for Høj Intensiv Interval Træning. På dine løbeture svarer det til, at du intervalvist giver den fuld gas. De høje intervaller efterfølges af løbeintervaller med lavere intensitet og så fremdeles.

Hvorfor i alverden løbe på sådan en omskiftelig måde? Det virker jo som om man ikke helt ved om man vil løbe stærkt, langsomt eller i det hele taget. Spøg til side…

Der kan være op til flere fordele i at være nysgerrig på intervaltræning, intervalløb, Høj Intensiv Interval Træning i løbetræning, men der findes også ulemper, som du skal passe på ikke giver dig langvarige skader.

LÆS OGSÅ: HIIT – Træningsformen der kan give dig bedre resultater – hurtigere!

 

HIIT har nogle styrker, og her er nogle af fordelene:

✅ Vi kan opleve fornyet motivation i din løbetræningen gennem variation.
✅ Vi kan opnå bedre performance, fordi HIIT rekrutterer flere muskelfibre
✅ Vi kan over tid forbedre løbetider og slå vores PR (personlige rekorder)
✅ Vi kan øge vores forbrænding* på løbeturene (OBS. læs nedenfor)

* Lige den med forbrændingen ved intervalløb, HIIT løbetræning og sprintløb fremhæves ofte som noget helt fantastisk til, men er det virkelig så fantastisk?

Spørgsmålet har jeg besvaret i videoen, du finder via linket nedenfor. Her kan du også blive klogere på om HIIT egentlig er den motionsform, du forbrænder flest kalorier ved.

BLIV KLGOERE HER: HVILKEN MOTIONSFORM ER BEDST TIL FEDTTAB?

 

Er intervalløb, HIIT og sprintløb i højt tempo altid fantastisk?

NEJ, desværre er intervalløb, HIIT løbetræning og sprintløb ikke altid fantastisk…

Mange oplever desværre at få skader gennem denne form for høj intensiv løbetræning. I videoen giver jeg dig mine bedste tips til at passe bedre på dig selv, når du er nysgerrig på intervalløb, HIIT løbetræning og sprintløb.

Bliv klogere på hvordan du med lidt ekstra opmærksomhed på, hvordan du griber de høj intensive intervaller an, kan nedsætte skadesrisikoen markant.

SE HER: Se mig lave bakkesprint – Kom godt i gang med 10 min HIIT træning!

3 – 2 – 1 – GO!

 

🤗 Jeg håber, videoen vil hjælpe dig godt videre i det gode liv!

👍 Jeg bliver superglad, hvis du giver videoen dit “LIKE” 👍

✅ Abonnér GRATIS på min YouTube for flere tanker, tips og ideer!

  Start her! Lær hvordan du når i mål og får holdbare resultater

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here