Sådan styrer du dine mellemmåltider, når du ønsker holdbart vægttab

Styr dine mellemmåltider, når målet er vægttab

Sådan styrer du dine mellemåltider, når sulten melder sig mellem hovedmåltiderne, hvis dit mål er holdbart vægttab – én gang for alle!

Du har formentligt også brug for mellemmåltider af og til?

Måske du spiste morgenmad omkring klokken 7:00, og nu er klokken cirka 10:30. Sulten begynder at trænge sig på igen. Dit næste hovedmåltid er først omkring klokken 12:00, og det føles som en evighed at vente så længe med at spise.

Skal du spise eller springe over et mellemmåltid?

Der findes ikke ét korrekt facit her, og det er heller ikke sikkert at det er om formiddagen, du oftest oplever sulten trænge sig på. Det kan være, du føler sulten trænge sig på om eftermiddagen eller om aftenen inden sengetid – eller på andre tider i løbet af dagen.

Det er ok at mærke sult frem til næste hovedmåltid. Det er ikke farligt, men det behøver heller ikke være fornuftigt for dig. Nogle har tendens til at spise meget hurtigt og dermed overspise, når sulten bliver for stor, og det er ikke støttende for holdbart vægttab.
I det tilfælde, er det typisk bedre at spise et lille mellemmåltid, inden næste hovedmåltid. Bare lige nok, så ikke det er dine glubske sult, der overtager styringen og madindtaget.

Hvor lidt skal der egentlig til lige nu?

Det er et rigtig godt spørgsmål at stille dig selv oftere. Mange der ønsker vægttab, spiser nemlig typisk for store og for energitætte mellemmåltider.

Måske du lader “Når jeg er sulten, så spiser jeg mig godt mæt”-vanen styre?

Nogle har tendens til at lade denne vane styre, og spiser derfor ret store mellemmåltider. De spiser måske ret meget kl. 10.30, og frokostsulten kl. 12 dukker derfor ikke op. Men frokostpausen holdes jo alligevel, og der plejer de at spise frokost, så det gør de så.

På sådan en dag, bliver resultatet af denne vane til en dobbelt frokost. Dobbelt frokost vil ofte betyde et dobbelt kalorieindtag omkring frokosttid, hvilket ikke hjælper til vægttab.
“Så hvor lidt skal der egentlig til at mætte mig lige nu?” er et godt spørgsmål.
 
I videoen, giver jeg dig nogle gode tips til at håndtere din sult mellem hovedmåltiderne, samt nogle konkrete bud på mellemmåltider.
Jeg håber, du med videoens viden og værktøjer vil føle dig bedre rustet til selvkærligt at tage fornuftig hånd om din sult på bedre vis fremadrettet, samt hjælpe dig til at komme i bedre form og få styr på vægten – én gang for alle!
 
Håber du får verdens bedste dag derude! 😃
 
  Start her! Lær hvordan du når i mål og får holdbare resultater

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here