OVERHEAD BARBELL TRICEP EXTENSION BENCH » Sådan træner du øvelsen!

Sådan træner du OVERHEAD BARBELL TRICEP EXTENSION BENCH

Overhead Barbell Tricep Extension er en kraftøvelse, der primært træner tricep musklerne i arme.

Her er en trin-for-trin guide til at udføre øvelsen korrekt:

  1. Start med at sidde på en bænk med en stang og vægte på gulvet foran dig.
  2. Løft stangen op, så den er i en position over dit hoved, med hænderne i en overhand grebet, lidt bredere end skulderbredde.
  3. Bøj i albuerne for at løfte stangen ned bag hovedet, mens du holder stangen mod hovedet.
  4. Hold øjeblikket i bunden af bevægelsen og træk derefter stangen op til startpositionen.
  5. Gentag bevægelsen for det antal repetitioner du ønsker.

Det er vigtigt at holde ryggen flad mod bænken og undgå at bevæge skuldrene. Brug ikke for meget vægt, så du kan fokusere på teknikken og gradvist øge belastningen. Det er også vigtigt at holde albuerne tæt på kroppen, for at isolere tricep musklerne.

 

Træning af Overhead Barbell Tricep Extension har flere fordele, her er nogle af de vigtigste:

  1. Styrker tricep musklerne: Overhead Barbell Tricep Extension er en effektiv øvelse til at træne tricep musklerne i arme, som er ansvarlige for at strække armene.
  2. Øger kraft i arme: øvelsen kan hjælpe med at øge kraften i arme, hvilket kan gavne mange forskellige aktiviteter, der kræver styrke i armene.
  3. Hjælper med vægttab: Træning af tricep musklerne kan hjælpe med at øge muskelmassen i arme, hvilket kan hjælpe med at øge metabolismen og forbrænde flere kalorier, hvilket kan hjælpe med at tabe sig.
  4. Forbedrer postur: Tricep musklerne spiller en vigtig rolle i at holde armene i korrekt position, træning af tricep musklerne kan hjælpe med at forbedre postur og balance i armene.

Please enter your comment!
Please enter your name here