Sådan opbygger (og fastholder) du motions-, trænings- og aktivitetsvaner

De fleste kan motionere, træne eller lave en aktivitet en dag eller en uge, men det gør ikke den store forskel på hverken vægten eller kropsformen.

For at skabe synlige, vægtmæssige og mærkbare forandringer er det en forudsætning, at vi formår at holde ved de gode, støttende og sunde motions-, trænings- og aktivitetsvaner over tid – gerne resten af livet.

DE FLESTE VED GODT ‘HVAD’ DER SKAL TIL, MEN IKKE ‘HVORDAN’

Lad mig skære ovenstående sætning ud i pap. Det er sjældent information ‘HVAD’ der er problemet. Hverken når det gælder mad-, motions- eller bedre livsstilsvaner. Vi drukner i ‘HVAD’ information på nettet, i blade, apps osv.

I videoen får du en vigtig, men typisk undervurderet strategi til at opbygge og fastholde gode motions-, trænings- og aktivitetsvaner resten af livet.

Vi skal have hjernen med på vores forandringer, hvis intentionen er at de skal fastholdes på den lange bane. Det glemmer de fleste, og i den typiske strategi er niveauet for højt og skal drives af selvdisciplin og rå viljestyrke.

HVORFOR ER DENNE DRIVKRAFT ET PROBLEM?

Selvdisciplin og viljestyrke er begrænsede ressourcer, og de drænes og forbruges af meget andet end “dit nye sundhedsprojekt”. Det er derfor vi ofte ser at livsstilsændringer kun fastholdes i en (meget) kort periode.

Strategien er kortsigtet og uholdbar, men i vores utålmodighed overser vi ofte, at vi spænder ben for os selv igen og igen. I stedet for at skabe succes på succes, så avler mange fiasko på fiasko.

Snup de gode tips til at opbygge og fastholde dine nye motions-, trænings- og aktivitetsvaner, så du kan skabe resultater der holder resten af livet.

~ Jeg håber, du har lyst til at abonnere og synes godt om videoen

 

SKAB EN KROP OG ET LIV DU ELSKER, mens du nyder processen! START HER

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

Please enter your comment!
Please enter your name here