3 UNDERLIGE, MEN EFFEKTIVE SLANKETRICKS TIL VÆGTTAB

Gør du “bare”, som du plejer?

De 3 effektive slanketricks, gør op med din autopilots “dårlige” mad- og spisevaner, samt deres potentielle uønskede vægtkonsekvenser

Når det drejer sig om at opnå vægttab(fedttab) og få styr på vægten, kommer vi ikke udenom at arbejde med vores vaner (autopiloten). Vores mad-, motions- og livsstilsvaner er ret afgørende for om vi lykkes eller ej.

SE OGSÅ: UNDGÅ ÆDEFÆLDEN MED 4 GENIALE SPISETIPS

Hvad, hvor meget og hvordan vi spiser, styres i høj grad af vores automatiske madvaner. Er du pt. ikke glad for din kropsvægt og dit spejlbillede, så er det nødvendigt at justeres på de vaner du har haft frem til i dag, hvis du vil skabe mere glæde herom.

Når vi ønsker vægttab og et andet kropsmæssigt resultat, er det afgørende at vågne op fra de vaner og den autopilot, som ikke støtter os på rejsen imod kropslig glæde og velvære.

Et vigtigt skridt på vejen er, at vi arbejde væk fra uopmærksom spisning hen imod mere opmærksom spisning.

SE OGSÅ: SPISER DU (OFTE) UOPMÆRKSOMT? » SÅ RISIKERER DU…

En måde at vågne op fra vores autopilot (og dårlige vaner) på, kan bl.a. gøres ved at lave små ændringer i de situationer, hvor vi typisk handler automatisk.

Fx ved at besværliggøre en kendt handling, så den kræver mere bevidsthed, end den plejer. Dette kan gøres gennem situationskontrol.

SE OGSÅ: TAG SITUATIONSKONTROL OG UNDGÅ FLERE FIASKOER

3 UNDERLIGE, MEN EFFEKTIVE SLANKETRICKS TIL VÆGTTAB

  1. Hold dine popcorn, slikpose, (indsæt selv flere fristelser) med din primære/foretrukne/dominerende hånd, og spis med den anden.
  2. Byt om på kniv og gaffel ved dine måltider, og tving dig selv til at spise langsommere og koncentrere dig om maden – Prøv det i en periode.
  3. Placer skålen, posen, æsken, (indsæt valgfri fristelse) mm. i gå afstand fra din placering (i sofaen foran fjernsynet), så du skal rejse dig for at spise.

*BONUS: Trick nummer 3 kan med fordel krydres med et enkelt ekstra princip: Tag kun et stykke, en chips osv. ad gangen, hvorefter du sætter dig ned og nyder den/det.

SE OGSÅ: SNACK-TRICK » Effektivt slanketrick til at få styr på vægten!

 

Er du klar på at prøve dine nye slanketricks?

Ovenstående adfærdsindgreb i din hverdag, hjælper dig til øget bevidsthed omkring dine spisevaner (mindful eating). Du kan opnå langt mere nydelse af din spisning, og give dig selv vigtig tænktetid mellem stimuli (din lyst og trang) og din respons (din spisning).

LÆS OGSÅ: BLIV KLOGERE PÅ MINDLESS EATING (UOPMÆRKSOM SPISNING)

Pssst… Og naturligvis i sidste ende hjælpe dig til at få styr på vægten.

Sæt i gang! – Prøv dem af, find selv på nye tricks. Alle kneb gælder!

 

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here