Drop IKKE dine motions- og træningsvaner (helt) i ferien…

Dropper du typisk dine motionsvaner i ferien?

Sådan holder jeg formen i ferien, mens jeg stadigvæk nyder solen, får god mad, slapper af, bader, drikker rosé og alt andet der høre til ferien

I videoen, får du nogle gode tips til at holde formen på ferien. Du finder ud af hvad jeg typisk altid pakker i min rejsekuffert i forhold til at holde motionsvanerne ved lige på ferien.

Jeg har nemlig et lille træningskit, som jeg typisk altid har med på farten, for at kunne få en god træning klaret – uanset hvor jeg rejser hen i både indland og udland. 

SE OGSÅ: MINE VIDEOER FRA FERIER OG GETAWAYS TIL INSPIRATION

 

Hvorfor må jeg ikke droppe motion og træning i ferien?

Det må du også gerne – valget er 100% dit. Min beslutning om at fastholde mine motions-, trænings- og aktivitetsvaner (så vidt muligt og i rimeligt omfang) i ferien, er begrundet i noget så nørdet som vane- og hjerneforskningen.

Ja, det er lidt nørdet, men ønsker vi, at fastholde vores gode motions-, trænings- og aktivitetsvaner efter ferien, så giver det mening. Her gælder: “Det vi træner, bliver vi bedre til”, samt “brug det eller mist det”-princippet.

Oversætter vi ovenstående viden og vaner og hjernen, så vil det at droppe motions-, trænings- og aktivitetsvanerne i ferien sandsynligvis gøre det ret svært at komme tilbage på sporet igen efter ferien. Nå, det kender du godt…

SE OGSÅ: GUIDE TIL AT OPBYGGE OG FASTHOLDE GODE MOTIONSVANER

 

Hvor meget skal jeg træne, motionere og være aktiv i ferien?

Lad os starte med at fjerne ordet “skal”. Du skal nemlig ingenting, men hvis du vil gøre det nemmere for dig selv, når du kommer hjem fra ferien, så hold fast ved vaneren i et rimeligt omfang.

Nej, du behøver ikke holde ved vanerne 100% og i samme omfang og med samme intensitet, som du gør hjemme i din normale hverdag – slet ikke!

Meget mindre gør en kæmpe forskel. Hvis bare du holder ved dine motions-, trænings- og aktivitetsvaner i et rimeligt omfang, så er du allerede 10.000 skridt foran mange andre.

SE OGSÅ: SKAB ET SUNDT “ALL INCLUSIVE” MINDSET PÅ FERIEN

 

Hvordan holder jeg helt konkret ved motions- og træningsvanerne?

Gå, løb eller cykel fx nogle små turer på dine typiske motionstidspunkter. Træn fx med din kropsvægt, resistance bands, sjippetov, slyngetræner 5-10 minutter på dine typiske træningstidspunkter.

SE OGSÅ: MINE MERE END 100 GRATIS HJEMMETRÆNINGSØVELSER

Lav en light-udgave af dine normale motions-, trænings- og aktivitetsrutiner, som gør det nemt for dig at overskue, holde ved og eksekvere i ferien.

Light-udgaven af din motion, træning og aktivitet kan også være guld værd hjemme fx på dage, hvor du ikke gider og orker din normale træning – og typisk har tendens til at droppe hele din planlagte træning. 

SE OGSÅ: NÅR FERIENS TRÆNINGSCENTER ER SKOD, SÅ GØR DET HER

 

Derfor skal du glemme din “alt eller intet”-tænkning

“Lidt er meget bedre end ingenting”, og light-udgaven af dine motions-, trænings- og aktivitetsvaner gør måske, at du får gjort lidt fremfor ingenting.

SE OGSÅ: JO, LIDT MOTION ER MEGET BEDRE END INGENTING…

 

Pssst… Tager du en ferieslapper, opsøger du et lokalt træningscenter eller medbringer du noget spændende udstyr på ferien?

Del dine bedste tips, tricks og ideer nedenfor…

~ Alt det bedste din vej…

GOD FERIE

 

Få vejledning, viden og værktøjer til at lykkes i 2023

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here