FEDTFORBRÆND (NEMT) 50 KALORIER MERE » HVER TIME!

Vil du gerne fedtforbrænde mere?

Du forbinder måske også en højere fedforbrænding og vægttab med hård og opslidende motion, træning og aktivitet?

Er du blevet en del “rundere” igennem den seneste tid (eller de seneste år), og ønsker nu brændende at smide de overflødige kilo og lykkes med et holdbart vægttab?

Ja, du har sandsynligvis haft den gode intention om at indlede et vægttab flere gange før, men er ikke lykkes endnu, fordi du hver eneste gang stopper slankeprojektet igen.

I “motivationens rus” (den indledende fase, hvor de fede kilo skal have en over nakken), sætter du (meget) høje krav og forventninger til dine nye forandringer. Du skal træne og motionere en hel del, og du skal ændre din kost drastisk (og meget gøres forbudt).

Den samme slanketilgang som sidst, giver den samme (snarlige) fiasko som sidst.

SE OGSÅ: GLEM ALT OM HURTIGE QUICK-FIXES OG GØR NOGET HOLDBART

 

Vælg i stedet holdbare indsatser og få holdbare resultater

For langt de fleste mennesker, giver det mening at starte rejsen mod forandring et helt andet sted, end med drastiske mad-, motions- og livsstilsændringer. Drastiske ændringer er nemlig både hjerneklodsede, overvældende og ofte uholdbare.

Tag udgangspunkt i hvad du gør (og ikke gør) lige nu. Hvis du nærmest ikke er aktiv pt., er den optimale fremgangsmåde typisk små aktive skridt fremad. Start din personlige rejse mod en flottere figur og et varigt vægttab, ved at forbedre dine daglige vaner.

Har du fx meget kontorarbejde (ligesom mig), så kan du fx nemt øge din forbrænding med 50 ekstra kalorier i timen ved at stå op fremfor at sidde ned. Begynd at stå oftere op end du plejer – gerne fordelt fornuftigt henover din dag.

Tag små skridt, for (for) store forandringer ender nemt i fiasko!

SE OGSÅ: ADFÆRD SMITTER, og dine venner gør dig (måske) federe!

 

Hvorfor er det godt at stå op og arbejde?

Der er flere gode grunde til at stå op og arbejde i stedet for at sidde. Nedenstående er blot nogle af de sundhedsfremmende effekter, du kan forvente at opnå ved blot at ændre denne ene vane.

Selv små ændringer i din hverdag, giver store forandring på et år.

Stillesiddende arbejde og adfærd er knyttet til en række sundhedsproblemer, såsom øget risiko for fedme, type 2-diabetes, hjertesygdomme og visse former for kræft. Mere stående arbejde vil derfor bidrage til at modvirke dette og forbedre din sundhed.

At stå op og bevæge sig omkring kan også hjælpe dig til at øge din koncentration og dit energiniveau. Endvidere kan stående arbejde også forbedre din mentale sundhed, da det kan opleves stressregulerende og øge din følelse af velvære.

SE OGSÅ: JO, DET GØR EN STOR FORSKEL » SKAB VÆGTTAB – DER HOLDER!

 

Skab et LEV BEDRE mindset og start i dag

Begynd at øve dig i at rette dit fokus mod små ændringer i din hverdag, som over tid giver dig en enormt stor effekt.

Hvilke(t) små skridt kan du tage allerede i dag?

Det kan fx være at du oftere begynder at tage trappen, parkere længere væk, tage cyklen, gå en ekstra tur i frokostpausen (eller senere på dagen), at du står mere op og arbejder – og begynder at lægge kniv og gaffel fra dig lidt hurtigere.

SE OGSÅ: 3 UNDERLIGE, men EFFEKTIVE tricks til at få styr på vægten!

Det er ikke sikkert, at dine nye stående arbejdsvaner skaber mirakler, men de gør en stor positiv forskel på et år. Lad nye gode vaner sprede sig som ringe i vandet ud over resten af din livsstil, dit liv og din daglige valg i hverdagen.

Mere stående arbejde, puffer til at skabe sundere madvaner, som puffer til at skabe bedre motionsvaner osv. 

Invester tid, flid og tålmodighed i et bedre liv – ét skridt ad gangen

Jeg håber, du vil lade dig inspirere til at gøre livet bedre
 
Ha’ en fortsat fantastisk dag

 

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here