PUSH-UP » Sådan træner du øvelsen!

Sådan træner du PUSH-UPS

Push-up øvelsen er en klassisk øvelse, der kan hjælpe med at styrke og tone dit bryst, skuldre og triceps.

Sådan udfører du øvelsen PUSH-UPS:

  1. Start i en plankeposition med hænderne placeret lidt bredere end skulderbreddes afstand på jorden. Dine fødder skal være i hoftebreddes afstand, og din krop skal danne en lige linje fra dit hoved til dine hæle.
  2. Sænk din krop ned, indtil dit bryst er lige over jorden. Hold albuerne tæt ind til kroppen og undgå at lade hofterne hænge.
  3. Skub dig selv tilbage til startpositionen, mens du klemmer dit bryst øverst.

Gentag for det ønskede antal gentagelser. I de fleste styrketræningsøvelser, giver det mening, at du presser dig selv frem til eller meget tæt på udmattelse.

Hvis du er ny til push-ups, kan du starte med at gøre dem på dine knæ eller ved at placere dine hænder på en hævet overflade som en bænk eller et trin.

PRØV OGSÅ: KNEE PUSH-UP » Sådan træner du øvelsen!

PRØV OGSÅ: INCLINE PUSH-UP » Sådan træner du øvelsen!

Efterhånden som du bliver stærkere, kan du gå videre til at lave fulde push-ups på jorden. Husk at holde din core engageret og din krop i en lige linje gennem hele øvelsen.

Du kan også prøve at variere din håndposition eller bruge modstandsbånd, tage en rygsæk på (med vægt i fx reklamer i) for at tilføje en ekstra udfordring til øvelsen.

PRØV OGSÅ: DECLINE PUSH-UP » Sådan træner du øvelsen!

PRØV OGSÅ: DIAMOND PUSH-UP » Sådan træner du øvelsen!

PRØV OGSÅ: CLAPPING PUSH-UP » Sådan træner du øvelsen!

 

Her er nogle af fordelene ved push-up øvelsen:

Overordnet set er push-ups en fantastisk øvelse til at forbedre overkroppens styrke og tone dit bryst, skuldre og triceps. De kan udføres næsten hvor som helst uden behov for udstyr, hvilket gør dem til en praktisk og effektiv øvelse for folk på alle fitnessniveauer.

Stærkere bryst: Push-up øvelsen retter sig mod musklerne i dit bryst, inklusive din pectoralis major og minor, som kan hjælpe med at forbedre din overkropsstyrke og give dig en stærkere, mere tonet brystkasse.

Stærkere skuldre: Push-ups aktiverer også musklerne i dine skuldre, inklusive dine deltoider og rotator cuff-muskler, som kan forbedre din skulderstyrke og stabilitet.

Stærkere triceps: Musklerne på bagsiden af dine overarme bliver også stærkt engageret under push-ups. Push-ups hjælpe derfor også med at styrke og tone dine triceps.

Forbedret kropsholdning: Push-ups kan hjælpe med at forbedre din kropsholdning ved at styrke de muskler, der støtter din rygsøjle, samt bidrage til en reducering af rygsmerter.

Øget muskelmasse: Push-up øvelsen kan også være med til at øge muskelmassen, hvilket kan være med til at booste dit stofskifte og forbrænde flere kalorier.

 

SE OGSÅ: DE OVER 100 ANDRE GRATIS TRÆNINGSØVELSER HER

Rigtig god træning!

 

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

Please enter your comment!
Please enter your name here