Optimer din effektivitet og performance med den “Minimal, effektive dosis”

Er du perfektionistisk? Er du typen der bruger for meget tid på dine opgaver? I så fald bør du tænke dig om en ekstra gang. Hver gang du gør mere end der er nødvendigt for at opnå et ønsket resultat, så underperformer du rent faktisk! 

Hvad mener du med at underperforme?

Bruger du overflødige ressourcer på at opnå et ønsket resultat, så underperformer du ift. din optimale performancestrategi. Nøglen til en optimal performancestrategi kan defineres som den minimale indsats, hvormed du opnår det resultat, du ønsker.

Hvad er MED (Minimal, Effektive Dosis)?

Den Minimal, Effektive Dosis – eller i sin korte form MED – kan defineres som den mest ressourceeffektive vej til et ønsket resultat. Kort fortalt er MED den mest effektive vej fra A til B. Den resultatskabende strategi som kræver den minimale ressourceinvestering.

Tankegangen i UPGRADED, er dybt inspireret af principperne bag Minimal, Effektive Dosis. For at maksimere vores personlige potentiale og få mest muligt ud af dit fantastiske liv, gør vi klogt i at benytte den strategi, der giver os de ønskede output ud fra et minimalt input.

Strategien vil frigive kostbare ressourcer til andre mål, drømme og ønsker i livet.

Lad os straks snuppe nogle konkrete eksempler fra det virkelige liv…

 

Eksempel 1: Allergi og den Minimal, Effektive Dosis

Forestil dig at du døjer med fx høfeber. For at minimere eller i bedste fald helt eliminere symptomerne skal du indtage en passende dosis af din høfebermedicin. Indtager du mere end nødvendigt, øges risikoen for bivirkninger. Er dosen for lille, udebliver effekten.

Hvor lidt høfebermedicin er tilstrækkeligt til at give dig den ønskede effekt?

Medicinalindustriens mængdeangivelser bygger på studier, hvor de har undersøgt, hvor stor en dosis medicin der skal anvendes, for at give patienten den mest effektive virkning. Med andre ord fastlægger medicinalindustrien på den baggrund den Minimal, Effektive Dosis.

Lad os tage et kig på, hvordan MED kan anvendes til at effektivisere vores liv.

 

Eksempel 2: Kogende vand og den Minimal, Effektive Dosis

Når vand koger, er temperaturen 100 grader celsius (antaget det sker ved standard lufttryk). At bringe vandets temperatur højere op vil ikke medføre, at vandet bliver “mere kogt”, end det i forvejen er. En tilførsel af højere temperatur kan derfor anses for at være et unødvendigt ressourcespild, der kan investeres meget bedre et andet sted.

 

Eksempel 3: Mad, vægttab og den Minimal, Effektive Dosis

Når fedtet skal væk handler det i høj grad om at indtage mindre energi, end du forbrænder. Min erfaring fra virkelighedens resultater, viser at det nemmeste og mest effektive fedttab, er holder på længere sigt, opnås ved at en person ændre sin kost og livsstil permanent.

En slankekur er i ordets bogstaveligste forstand defineret ved at være noget, der står på i en periode og derfor ikke er permanent. Netop det faktum gør, at mange desværre tager det meste fedt på igen efterfølgende, fordi de falder tilbage i de gamle spisemønstre.

Minimal, Effektive Dosis = Den nemmeste og mindst anstrengende vej til fedttab

Ønsker du et nemt, effektivt og permanent fedttab, anbefaler en veldesignet Low-Carb kost, der matcher dit liv og dine ønsker. Jeg omlagde selv min kost til Low-Carb, og fik mere energi, mere overskud og fedtet at smeltede væk, mens jeg spiste mig mæt og glad.

Læs mere om mig og min vægttabs-/livsstilsrejse her…

 

Eksempel 4: Motion og den Minimal, Effektive Dosis

For mange mennesker er antagelsen, at det kræver timevis af ugentlig træning for at komme i god form og kunne bibeholde den gode form. Denne antagelse behøver dog langt fra at være sand – med mindre “god form” for dig betyder en fysik som en atlet!

Der findes smarte tips, teknikker og strategier til at skrue op for effektiviteten af alt fra kardio og kredsløbstræning til vægt- og styrketræning. Med den rette strategi skal du bruge mindre tid på at nå dine mål, komme i god form og holde den gode form ved lige.

Mere er ikke nødvendigvis bedre, når vi snakker om motion. For meget motion kan nemt stresse dit centralnervesystem og ende med at blive en hæmsko for dine fremskridt og din sundhed. Tænk effektivt og brug princippet for Minimal, Effektive Dosis i din motionstrategi.

Hvor lidt tid kan du nøjes med at motionere og stadig opnå dine resultater?

Minimal, Effektive Dosis i andre sammenhænge…

Hvad kan jeg nøjes med (MED), uden jeg rammes af evt. negative konsekvenser?

  • Hvorfor købe endnu en skjorte, når du har ti andre skjorter allerede?
  • Hvor få gange kan du reelt nøjes med at tjekke mail, telefon, SMS osv. hver dag, uden at det giver (negative) konsekvenser?
  • Hvorfor betale 1000 kr. mere for en lidt bedre laptop, når den billigere opfylder behovet?
  • Hvor lidt søvn kan du nøjes med og fungere optimalt uden negative konsekvenser?
  • Hvor få nyheds- og “social media”kilder osv. er nok for at opfylde dit nyhedsbehov?
  • Hvad skal du minimum tjene for at opretholde den livsstil, du ønsker?
  • Hvor mange (ineffektive) møder kan du styre udenom uden negative konsekvenser?

Når du har indarbejdet principperne bag den Minimal, Effektive Dosis i dine tankemønstre, vil du opnå en mere produktiv livsstil og maksimere dit personlige potentiale overalt i livet.

  Få vejledning, viden og værktøjer til at lykkes!

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

Kenneth Fenger
Kenneth Fenger
18/05/2022
Har lige afslutte et 3 måneders forløb… Har lige afslutte et 3 måneders forløb med Johnny. Kan 110% anbefale at tage en dialog med Johnny, det er sindsygt inspirerende og giver resultater at tænker over hvor meget man spiser frem for hvad man spiser. Jeg har fuldstændigt ændret mine vaner og har fået en helt ande indstilling til mad og diveres diæter/kure mm.
Rita
Rita
30/04/2022
Jeg har lige afsluttet et 8 ugers… Jeg har lige afsluttet et 8 ugers forløb hos Johnny, med stor tilfredshed. Jeg var gået i stå, og manglede motivation, samtidig var jeg træt af hurtige slankekure, som ikke holdt i længden. Johnny og jeg har arbejdet en del med det mentale i forhold til de udfordringer, der kan være på arbejdspladsen, hygge med familie og venner osv. Jeg har fået værktøj, som jeg bruger hver dag, mentalt og med hensyn til kosten, samt mængderne. Jeg taber mig stille og roligt, er begyndt at træne igen, samtidig med, at jeg stadig kan nyde, bare i mindre mængder end tidligere. Jeg kan bestemt anbefale et forløb hos Johnny.
Jannie Jørgensen
Jannie Jørgensen
23/04/2022
Jeg kan varmt anbefale et onlineforløb… Jeg kan varmt anbefale et onlineforløb hos LEVBEDRE.DK. Johnny er super motiverende. Han arbejder anderledes og effektivt med de bagvedliggende årsager til de udfordringer, du står med. Som han siger:”Glem alverdens Quick-fixes og gør noget holdbart”, hvis du ønsker holdbare resultater - og hvem gør ikke det? Jeg har fået super god service og resultater, jeg er stolte af. - en varm anbefaling herfra!
Ronnie Nielsen.
Ronnie Nielsen.
20/02/2022
Supermotivator Følger Johnny og lev bedre på både Instagram og Facebook, og bliver motiveret af hans peptalks og fine illustrationer af mad og drikkevaner, har blot ved at følge nogle af hans få og enkle peptalks og råd barberet min fedtprocent ned fra 25 til 15 % på 2 år, og jeg er sikker på at man vil få endnu flottere resultater hvis man køber et af hans forløb og personlig rådgivning, Johnny giver gode råd og tips til kost og motion på et niveau og på en måde så man ikke går død i sin kost og træning, mange tak for det. Vh. Ronnie Nielsen.
Freja Bjørn Fechtenburg
Freja Bjørn Fechtenburg
06/02/2022
🍓🍓🍓🍓🍓 Johnny er enormt inspirerende. Hans smil, glæde og passion smitter i alle hans forskellige opslag - videoer, opskrifter mm. Det giver stor inspiration til at leve et sundere liv og til at passe på sig selv. Johnny har en skøn tilgang og et smittende væsen. Jeg kan varmt anbefale Levbedre.dk
Håndlæser Drømmefanger
Håndlæser Drømmefanger
03/02/2022
Netop afsluttet et 3 måneders forløb … Jeg har netop afsluttet et 3 måneders forløb med Johnny med ugentlige “guldkorn” og en lille “motivations snak” over telefonen hver mandag morgen . Jeg kan på det varmeste anbefale Levbedre.dk og Johnny som gør sundhed enkel med udgangspunkt i dig og dine muligheder og behov Kærlig hilsen Susanne ❤️
Tilla
Tilla
22/12/2021
Kæmpe inspirationenskilde Tak for alt din inspirationen på de sociale medier 😃 det er en fornøjelse at følge dig. Det er første gang, hvor jeg føler min inspireret til at komme i gang med den daglige motions rutine samt tænke over hele mit forhold til maden. Dine råd er simple og giver så god mening. Tak 🙏🏻
Lone Hansen
Lone Hansen
11/11/2021
Jeg har igennem 2-3 år fulgt… Jeg har igennem 2-3 år fulgt Levbedre.dk på sociale mediere, blevet inspireret af alle hans gode og sjove peptalk, hans indgangsvinkel, til at ligestille tankegang, med dagligdagsting. Jeg har lært et skridt er bedre end ingen, jeg har lært at jeg også kan spise pebernødder om sommeren, når lysten er dertil, behøver ikke at overspise i december mdr. Jeg er nu kommet så langt til st træne to gange om ugen, jeg tænker slet ikke over at skal afsted, bare på med tøj og sko og så derud af, jeg har lært ikke at slå mig selv oven i hovedet, hvis jeg spiser is to dage i træk, eller kun trænet en dag, alt er bedre end ingenting.. jeg kan på det varmeste anbefale Levbedre.dk han er så meget nede på jorden og ligetil og det er vi jyder især vilde med... Alt det er uden forløb, så et forløb, må være helt vildt fantastisk og virkelig flytte noget 😊
Christian Schneevoigt
Christian Schneevoigt
17/10/2021
Kontakt endelig Johnny Kontakt endelig Johnny, han er super motiverende og kan give dig en masse nye redskaber, der gør, at du får meget bedre resultater med din udfordringer ift spisning og træning. Dertil synes jeg han er god til at skabe fornyet energi i en, samt godt humør. Johnny er også rigtig menneskelig og nærværende noget der gør en tryg og gør helheds oplevelse rigtig personlig, noget jeg ihvertfald har sat pris på . Jeg har altid fået en super god behandling og service og det er jeg evig taknemlig for.

 

Please enter your comment!
Please enter your name here