Ovnbagte semi-sprøde bønnefritter med sesam og havsalt » Nemt tilbehør

Ovnbagte semi-sprøde bønnefritter med sesam og havsalt » Nemt tilbehør
Ovnbagte semi-sprøde bønnefritter med sesam og havsalt » Nemt tilbehør

Smagfulde semi-sprøde bønnefritter

Prøv de ovnbagte semi-sprøde bønnefritter med sesam og havsalt til dine livretter » Et nemt og lækkert grøntsagstilbehør…

Når hverdagenes mange gøremål overmander os, kan det være svært at overskue, hvordan vi finder tid og overskud, til at lave sunde og velsammensatte måltider. På hektiske dage er min backup plan typisk at holde maden simpel, men sund og velsammensat.

I en travl hverdag ender mange i at fravælge grøntsagstilbehøret. Hvis det blot sker i ny og næ, er det uden betydning, men desværre kan det nemt blive en dårlig vane, at droppe det grønne tilbehør

Fortæller du dig selv røverhistorier?

Ja, røverhistorier. Det er vores smarte hjerne er skarpt designet til. Vi kan lynhurtigt finde på røverhistorier der retfærdiggør fravalget af grøntsager, dårlige madvalg, og vores mange andre undvigelser i livet, så vær OBS. på, hvordan dine røverhistorier lyder!

  • “Grøntsager er besværlige og tidskrævende at tilberede.”
  • “Grøntsager er dyre at købe, og kedelige at spise.” 
  • “Vi skal ikke spise kaninernes mad…”  Mange mænds typiske bullshit-respons 

osv. røverhistorier kan variere, men oftest støtter de ikke vores sunde vaner.

Bliv bevidst om dine røverhistorier, og sørg for at du udfordr dig selv på sandhedsværdien af dem. Ikke kun når det vedrøre fravalget af vitaminspækkede grøntsager, men generelt i livet. Det fastlåser dig blot, og forhindrer dig i at leve sundere og gøre dit liv endnu bedre.

Tip! Bønnefritterne fungerer fantastisk som tilbehør til både fugl, fisk, ko, gris, lam osv.

Rigtig god fornøjelse med opskriften!

Pssst… “Når du har prøvet opskriften, så del gerne din oplevelse nedenfor ;-)”

5 from 1 reviews
Ovnbagte semi-sprøde bønnefritter med sesam og havsalt » Nemt tilbehør
Forfatter: 
Hands-on tid: 
Tilberedningstid: 
Total tid: 
Antal portioner: 4
 
Ingredienser:
  • 700 gram haricots verts bønner (optøede fra frost eller friske)
  • 50 gram smeltet smør / klaret smør / kokosolie eller olivenolie
  • 3-4 spsk sesamfrø
  • 2 tsk havsalt
Sådan gør du:
  1. Tænd ovnen på 180 grader varmluft.
  2. Beklæd en bradepande med bagepapir. Hæld dine haricots verts bønner ud på bagepapiret.
  3. Hæld dit smeltede smør, eller andet valg af fedtstof, ud over haricots verts bønnerne.
  4. Fordel fedtstoffet på haricots verts bønnerne, ved at vende bønnerne rundt med hænderne. Krydr bønnerne godt med havsalt og sesamfrø, og sæt bagepladen med bønnerne i ovnen.
  5. Tilbered bønnefritterne i 25-30 minutter. Vend rundt i bønnefritterne et par gange undervejs i tilberedningen.
  6. Det er svært helt at undgå, at enkelte bønnefritter får for meget varme, så sørg for at frasortere evt. sorte bønnefritter inden servering.

Serveringsforslag kan du se på billedet ovenfor 🙂

LOW-CARB | LCHF | KETOGENIC | PALEO

– Bon appétit –

 

Bliv sundere, stærkere og gladere, mens du nyder rejsen! Start dit onlineforløb her
Bliv sundere, stærkere og gladere, mens du nyder rejsen! Start dit onlineforløb her

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

 

2 KOMMENTARER

    • 1000 tak Laila 😀

      Jeg vil anbefale dig at synes godt om facebooksiden og tilmelde dig nyhedsbrevet, for så får du besked, når jeg udgiver nye opskrifter.

      For mere inspiration til det gode liv, følg også med på Instagram og Abonner GRATIS på YouTube-kanalen.

      Ha’ en fantastisk dag 😀

Please enter your comment!
Please enter your name here