Marts 2018: 3 Strategier til at undgå Påskefrokosten sætter sig som fedt

Nyhedsbrev
Nyhedsbrev

Påskefrokosten nærmer sig…

Det sker år efter år. Flere gange hver jul, henover påsken og på all inclusive ferierne. De fleste af os ved godt på forhånd, at vi kommer til at overspise – i hvert fald en lille smule, ikke sandt?! Ups!

Når vi nu ved, det formentligt vil ske, er der så i grunden noget, vi kan gøre for, at udskejelserne ikke ender alt for meget på sidebenene?
Tjaa… heldet er med dig, for jeg har faktisk nogle tips til, hvad du kan gøre for at minimere evt. negative fedtophobninger fra det kommende ædegilde.

3 rationelle men sjældent brugte strategier, som vil minimere genstridigt fedt på sidebenene…

1) Påbegynd et ‘minicut’ i perioden inden ædegildet…

Cutting, slankekur eller kaloriemæssigt underskud i perioden op til ædegildet hjælper dig til at udligne den ‘fedtbule’, du skaber ved fx en god påskefrokost.

Ja, du kan med fordel gå på en minikur allerede inden ædegildet. Al slankning handler primært om at indtage mindre energi, end du forbrænder.

Vigtigt: Hold dit proteinindtag nogenlunde stabilt, så du minimere nedbrydning af muskelmasse. Kalorieunderskudet bør komme fra mindre kulhydrat og fedt.

 

Hvordan kommer du så i gang med et minicut?

Beregn dit totale daglige energiforbrænding (TDEE), din hvileforbrænding og en estimeret makrofordeling med den nye makroberegner:

Gratis makroberegner på UPGRADED.DK » Klik her og prøv den…

Tip! Dit totale daglige energiforbrug (TDEE) angives som “Total forbrænding”

 

Når du har et estimat for dit daglige energiforbrug (TDEE), handler det om at indtage færre kalorier end du forbrænder pr dag, så der skabes et underskud. Jeg vil anbefale at sigte mod et kalorieunderskud på omkring 10-20%.

For at gå seriøst til værks er det fornuftigt at registrere din mad i en app som fx MyFitnessPal. Appen er gratis, virkelig god og meget anbefalelsesværdig.

Med lidt øvelse kan du registrere dine ingredienser og mængder hurtigt og effektivt. Efter 3-5 dage vil du have en skarp fornemmelse omkring, hvad der skal til for at holde din plan om kaloriemæssigt underskud på rette kurs.

 

2) Boost forbrændingen yderligere med ekstra motion…

Fysisk aktivitet forbruger selvsagt energi, og det er dermed en effektiv strategi at gøre brug af.

Kombinationen ved et kaloriemæssigt underskud gennem et behersket indtag af mad og et øget kalorieunderskud gennem motion er et stærkt værktøj.

Skru gerne op for fysisk aktivitet i god tid inden familiefrokoster, ferier mm.

 

3) Dit stærkeste kort er moderation ift. dit madindtag…

“Jamen, jeg kan da ikke få mig til at sige nej tak”…

Du skal vide, at ingen stopper mad, kage, slik og kalorietunge drikkevarer ned i halsen på dig. Ansvaret for og evnen til at sige nej tak, spise i moderation og være fornuftig ligger altid på dine egne skuldre. Hvis du virkelig vil, kan du lære det.

 

Hvis du tænker: “Jeg tager mig lige en enkelt massiv CHEATDAY“… Så drop det! Overvej nøje om denne ukontrollerede tilgang er en god idé, eller om du i stedet bør gå efter moderate mængder og typer af mad og drikkevarer.

OBS! På en enkelt CHEATDAY kan du indtage, hvad der svarer til en eller flere ugers disciplineret anstrengelse med kalorieunderskud (slankekur).

Er det virkelig værd at spise hæmningsløst med denne konsekvens?

 

Pssst…

Jeg er selv faldet i diverse kost-fælder, og jeg har erfaret på egen krop, hvor mange positive fremskridt en ugentlig CHEATDAY kan sabotere. 

 

Jeg håber, du kan bruge strategierne og ønsker dig en rigtig dejlig Påske. 

Ha’ det fantastisk

Har du brug for hjælp til at forbedre dit liv? 
Kontakt mig på nedenstående e-mail og lad mig blive din personlige coach.

Johnny@UPGRADED.DK
Jeg vender typisk tilbage på henvendelser indenfor 24 timer

Spis dig mæt i gode proteiner, grøntsager og sunde fedtkilder!

Find alle de lette og lækre Low-Carb opskrifter her…

Forloren hare / Farsbrød

Smager så fuglene synger

Dette baconsvøbte farsbrød med ost og bacontern er ideelt som gæstemad og til særlige lejligheder.

– Mums!

Find opskriften her »

 

Blomkåls-knoldsellerimos

Fantastisk tilbehør til gryderetter mm.

Prøv denne lækre luftige blomkåls-knoldsellerimos med flødeost, valnødder, mandler og havsalt

– Mums!

Find opskriften her »

 

Sprødstegt andebryst

Sund, nem og alletiders gæstemad…

Overrask gæsterne og forkæl dem med sprødstegt andebryst med ovnbagte knoldselleritern og rustik salat.

– Mums!

Find opskriften her »

SKAB EN KROP OG ET LIV DU ELSKER, mens du nyder processen! START HER

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

Please enter your comment!
Please enter your name here