Marts 2018: 3 Strategier til at undgå Påskefrokosten sætter sig som fedt

Nyhedsbrev
Nyhedsbrev

Påskefrokosten nærmer sig…

Det sker år efter år. Flere gange hver jul, henover påsken og på all inclusive ferierne. De fleste af os ved godt på forhånd, at vi kommer til at overspise – i hvert fald en lille smule, ikke sandt?! Ups!

Når vi nu ved, det formentligt vil ske, er der så i grunden noget, vi kan gøre for, at udskejelserne ikke ender alt for meget på sidebenene?
Tjaa… heldet er med dig, for jeg har faktisk nogle tips til, hvad du kan gøre for at minimere evt. negative fedtophobninger fra det kommende ædegilde.

3 rationelle men sjældent brugte strategier, som vil minimere genstridigt fedt på sidebenene…

1) Påbegynd et ‘minicut’ i perioden inden ædegildet…

Cutting, slankekur eller kaloriemæssigt underskud i perioden op til ædegildet hjælper dig til at udligne den ‘fedtbule’, du skaber ved fx en god påskefrokost.

Ja, du kan med fordel gå på en minikur allerede inden ædegildet. Al slankning handler primært om at indtage mindre energi, end du forbrænder.

Vigtigt: Hold dit proteinindtag nogenlunde stabilt, så du minimere nedbrydning af muskelmasse. Kalorieunderskudet bør komme fra mindre kulhydrat og fedt.

 

Hvordan kommer du så i gang med et minicut?

Beregn dit totale daglige energiforbrænding (TDEE), din hvileforbrænding og en estimeret makrofordeling med den nye makroberegner:

Gratis makroberegner på UPGRADED.DK » Klik her og prøv den…

Tip! Dit totale daglige energiforbrug (TDEE) angives som “Total forbrænding”

 

Når du har et estimat for dit daglige energiforbrug (TDEE), handler det om at indtage færre kalorier end du forbrænder pr dag, så der skabes et underskud. Jeg vil anbefale at sigte mod et kalorieunderskud på omkring 10-20%.

For at gå seriøst til værks er det fornuftigt at registrere din mad i en app som fx MyFitnessPal. Appen er gratis, virkelig god og meget anbefalelsesværdig.

Med lidt øvelse kan du registrere dine ingredienser og mængder hurtigt og effektivt. Efter 3-5 dage vil du have en skarp fornemmelse omkring, hvad der skal til for at holde din plan om kaloriemæssigt underskud på rette kurs.

 

2) Boost forbrændingen yderligere med ekstra motion…

Fysisk aktivitet forbruger selvsagt energi, og det er dermed en effektiv strategi at gøre brug af.

Kombinationen ved et kaloriemæssigt underskud gennem et behersket indtag af mad og et øget kalorieunderskud gennem motion er et stærkt værktøj.

Skru gerne op for fysisk aktivitet i god tid inden familiefrokoster, ferier mm.

 

3) Dit stærkeste kort er moderation ift. dit madindtag…

“Jamen, jeg kan da ikke få mig til at sige nej tak”…

Du skal vide, at ingen stopper mad, kage, slik og kalorietunge drikkevarer ned i halsen på dig. Ansvaret for og evnen til at sige nej tak, spise i moderation og være fornuftig ligger altid på dine egne skuldre. Hvis du virkelig vil, kan du lære det.

 

Hvis du tænker: “Jeg tager mig lige en enkelt massiv CHEATDAY“… Så drop det! Overvej nøje om denne ukontrollerede tilgang er en god idé, eller om du i stedet bør gå efter moderate mængder og typer af mad og drikkevarer.

OBS! På en enkelt CHEATDAY kan du indtage, hvad der svarer til en eller flere ugers disciplineret anstrengelse med kalorieunderskud (slankekur).

Er det virkelig værd at spise hæmningsløst med denne konsekvens?

 

Pssst…

Jeg er selv faldet i diverse kost-fælder, og jeg har erfaret på egen krop, hvor mange positive fremskridt en ugentlig CHEATDAY kan sabotere. 

 

Jeg håber, du kan bruge strategierne og ønsker dig en rigtig dejlig Påske. 

Ha’ det fantastisk

Har du brug for hjælp til at forbedre dit liv? 
Kontakt mig på nedenstående e-mail og lad mig blive din personlige coach.

Johnny@UPGRADED.DK
Jeg vender typisk tilbage på henvendelser indenfor 24 timer

Spis dig mæt i gode proteiner, grøntsager og sunde fedtkilder!

Find alle de lette og lækre Low-Carb opskrifter her…

Forloren hare / Farsbrød

Smager så fuglene synger

Dette baconsvøbte farsbrød med ost og bacontern er ideelt som gæstemad og til særlige lejligheder.

– Mums!

Find opskriften her »

 

Blomkåls-knoldsellerimos

Fantastisk tilbehør til gryderetter mm.

Prøv denne lækre luftige blomkåls-knoldsellerimos med flødeost, valnødder, mandler og havsalt

– Mums!

Find opskriften her »

 

Sprødstegt andebryst

Sund, nem og alletiders gæstemad…

Overrask gæsterne og forkæl dem med sprødstegt andebryst med ovnbagte knoldselleritern og rustik salat.

– Mums!

Find opskriften her »

  Få vejledning, viden og værktøjer til at lykkes!

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

Kenneth Fenger
Kenneth Fenger
18/05/2022
Har lige afslutte et 3 måneders forløb… Har lige afslutte et 3 måneders forløb med Johnny. Kan 110% anbefale at tage en dialog med Johnny, det er sindsygt inspirerende og giver resultater at tænker over hvor meget man spiser frem for hvad man spiser. Jeg har fuldstændigt ændret mine vaner og har fået en helt ande indstilling til mad og diveres diæter/kure mm.
Rita
Rita
30/04/2022
Jeg har lige afsluttet et 8 ugers… Jeg har lige afsluttet et 8 ugers forløb hos Johnny, med stor tilfredshed. Jeg var gået i stå, og manglede motivation, samtidig var jeg træt af hurtige slankekure, som ikke holdt i længden. Johnny og jeg har arbejdet en del med det mentale i forhold til de udfordringer, der kan være på arbejdspladsen, hygge med familie og venner osv. Jeg har fået værktøj, som jeg bruger hver dag, mentalt og med hensyn til kosten, samt mængderne. Jeg taber mig stille og roligt, er begyndt at træne igen, samtidig med, at jeg stadig kan nyde, bare i mindre mængder end tidligere. Jeg kan bestemt anbefale et forløb hos Johnny.
Jannie Jørgensen
Jannie Jørgensen
23/04/2022
Jeg kan varmt anbefale et onlineforløb… Jeg kan varmt anbefale et onlineforløb hos LEVBEDRE.DK. Johnny er super motiverende. Han arbejder anderledes og effektivt med de bagvedliggende årsager til de udfordringer, du står med. Som han siger:”Glem alverdens Quick-fixes og gør noget holdbart”, hvis du ønsker holdbare resultater - og hvem gør ikke det? Jeg har fået super god service og resultater, jeg er stolte af. - en varm anbefaling herfra!
Ronnie Nielsen.
Ronnie Nielsen.
20/02/2022
Supermotivator Følger Johnny og lev bedre på både Instagram og Facebook, og bliver motiveret af hans peptalks og fine illustrationer af mad og drikkevaner, har blot ved at følge nogle af hans få og enkle peptalks og råd barberet min fedtprocent ned fra 25 til 15 % på 2 år, og jeg er sikker på at man vil få endnu flottere resultater hvis man køber et af hans forløb og personlig rådgivning, Johnny giver gode råd og tips til kost og motion på et niveau og på en måde så man ikke går død i sin kost og træning, mange tak for det. Vh. Ronnie Nielsen.
Freja Bjørn Fechtenburg
Freja Bjørn Fechtenburg
06/02/2022
🍓🍓🍓🍓🍓 Johnny er enormt inspirerende. Hans smil, glæde og passion smitter i alle hans forskellige opslag - videoer, opskrifter mm. Det giver stor inspiration til at leve et sundere liv og til at passe på sig selv. Johnny har en skøn tilgang og et smittende væsen. Jeg kan varmt anbefale Levbedre.dk
Håndlæser Drømmefanger
Håndlæser Drømmefanger
03/02/2022
Netop afsluttet et 3 måneders forløb … Jeg har netop afsluttet et 3 måneders forløb med Johnny med ugentlige “guldkorn” og en lille “motivations snak” over telefonen hver mandag morgen . Jeg kan på det varmeste anbefale Levbedre.dk og Johnny som gør sundhed enkel med udgangspunkt i dig og dine muligheder og behov Kærlig hilsen Susanne ❤️
Tilla
Tilla
22/12/2021
Kæmpe inspirationenskilde Tak for alt din inspirationen på de sociale medier 😃 det er en fornøjelse at følge dig. Det er første gang, hvor jeg føler min inspireret til at komme i gang med den daglige motions rutine samt tænke over hele mit forhold til maden. Dine råd er simple og giver så god mening. Tak 🙏🏻
Lone Hansen
Lone Hansen
11/11/2021
Jeg har igennem 2-3 år fulgt… Jeg har igennem 2-3 år fulgt Levbedre.dk på sociale mediere, blevet inspireret af alle hans gode og sjove peptalk, hans indgangsvinkel, til at ligestille tankegang, med dagligdagsting. Jeg har lært et skridt er bedre end ingen, jeg har lært at jeg også kan spise pebernødder om sommeren, når lysten er dertil, behøver ikke at overspise i december mdr. Jeg er nu kommet så langt til st træne to gange om ugen, jeg tænker slet ikke over at skal afsted, bare på med tøj og sko og så derud af, jeg har lært ikke at slå mig selv oven i hovedet, hvis jeg spiser is to dage i træk, eller kun trænet en dag, alt er bedre end ingenting.. jeg kan på det varmeste anbefale Levbedre.dk han er så meget nede på jorden og ligetil og det er vi jyder især vilde med... Alt det er uden forløb, så et forløb, må være helt vildt fantastisk og virkelig flytte noget 😊
Christian Schneevoigt
Christian Schneevoigt
17/10/2021
Kontakt endelig Johnny Kontakt endelig Johnny, han er super motiverende og kan give dig en masse nye redskaber, der gør, at du får meget bedre resultater med din udfordringer ift spisning og træning. Dertil synes jeg han er god til at skabe fornyet energi i en, samt godt humør. Johnny er også rigtig menneskelig og nærværende noget der gør en tryg og gør helheds oplevelse rigtig personlig, noget jeg ihvertfald har sat pris på . Jeg har altid fået en super god behandling og service og det er jeg evig taknemlig for.

 

Please enter your comment!
Please enter your name here