Maj 2018: 12 solrige tips til at holde formen ferien igennem…

Nyhedsbrev
Nyhedsbrev

12 solrige tips til at holde formen ferien igennem…

Hvor bliver det skønt… “Ferien venter lige om hjørnet, og den skal nydes i fulde drag”

– Den sætning har du sikkert hørt, tænkt eller sagt før – korrekt? 

Selvfølgelig skal ferien nydes, helt sikkert. Ferien kan nu også sagtens nydes uden at sætte sundheden over styr. Livet fortsætter jo efter ferien, så vær lidt fornuftig 😉

Undgå for alt i verden at ferien rammes af en “What the hell”-effekt, hvor din aktivitet ligger på nulpunktet, mens du hæmningsløst overspiser, som om du fik penge for det!
 

Nøglen til at holde formen og undgå, at ferien feder for meget, findes i en sund balance.

Din ferie venter lige om hjørnet, og den vil sandsynligvis byde på en masse ekstra kalorierige fristelser. Derfor handler det om at være godt forberedt, for så kan det sagtens lade sig gøre at nyde en skøn ferie, mens du holde formen.

I ferien handler det, ligesom på alle andre tidspunkter, om at have en sund balance mellem, hvad du indtager, og hvad du forbrænder. Det kan for mange være svært at holde den sunde balance, så hvordan kommer vi egentligt fornuftigt igennem ferien?
 

Her er 12 solrige tips, der hjælper dig igennem ferien:

1) Alle aktiviteter tæller i kaloriebalancen, tænk NEAT ind i ferien
Vær aktiv med havearbejde, handl ind på cykel, gå en ekstra tur med hunden, tag trapperne fremfor elevatoren osv. Det hele tæller i kalorieregnskabet. Snup alle de tips, tricks og strategier, jeg gav i sidste måneds nyhedsbrev, som du kan læse her

2) Prioriter motion, og klar det gerne inden du driver hen i solen
Nej, motion sker ikke af sig selv. Mange har sjovt nok tendens til at sløse mere med frekvensen af motion, når de har ferie og ellers har tiden til det. Tiden går, og pludselig er det aften, og så er der ikke energi tilbage. Prioriter derfor gerne motion i starten af din dag.

3) Praktiser periodisk faste, spis morgenmad til frokost og spar kalorier
Periodisk faste kan være en glimrende måde at spare kalorierne fra morgenmåltidet, og i stedet nyde dagens første måltid ved middagstid. På den måde tillader du dig selv at indtage flere kalorier senere på dagen uden at komme i kaloriemæssigt overskud.

4) Spis en kalorielet morgenmad og gem flere kalorier til senere på dagen
Er periodisk faste ikke noget for dig, så prøv med en kalorielet morgenmad. Lav fx en omelet af 5 æggehvider, 1 tomat, 2 champignoner og en håndfuld spinat, så har du et mættende måltid på omkring 200 kalorier og gemmer derved kalorier til senere på dagen. 

5) Husk væskebalancen skal være i orden, men drik ikke dine kalorier
Du har sikkert fået tudet ørerne fulde af, at du skal huske at drikke en masse, når det er varmt udenfor. Det er der også meget fornuft i, og alt for mange drikker for lidt. Undlad dog at drikke dine kalorier, vælg bedre og gem kalorierne til mad eller en sodavandsis i solen. 

6) Køl ned i sommervarmen med en is, overvej det lettere valg…
Når solen bager, er det skønt at køle sig ned med en is, men der er himmelvid forskel på, hvad du vælger af is. En læskende sodavandsis vil typisk indeholde 40-50 kalorier, hvor et kræmmerhus med 3 kugler, guf og syltetøj typisk indeholder 350-400 kalorier. 

7) Skal du på farten? Vær forberedt, så din sult ikke ender i junk
Forberedelse er vigtigt i mange sammenhænge, og det gælder også, når du skal på farten. Sørg for at tænke fremad for på et tidspunkt bliver du sulten, og når det sker uden sund forberedelse, kan det nemt ende i junkfood, snacks og andet næringsfattigt stads.

8) All In i ferien eller moderation? Lidt godt er smartere end All in
Hvis du er typen, der går All In i ferien, så  forbered dig på at din badevægt efter ferien vil gå All Out. All Inclusive ferier, buffeter og festivitas er blandt de største fristelser, når det gælder overspisning og drikkekalorier. På 14 dage kan du nemt tage flere kilo fedt på. 

9) Er din tørst forklædt som sult? Prøv med vand inden du spiser løs
Ja, du tror, det er løgn, hvis det er første gang, du hører det, men sult kan faktisk skyldes tørst. Vend dig derfor altid til at snuppe et glas vand og mærk efter, om det var det, kroppen havde brug for, inden du bare hælder mere mad indenbords.

10) Koldskål hører sig sommeren til, men skift kammerjunkerne ud med jordbær
Det smager herligt, det er læskende, og så fungerer det lækkert som dessert. Koldskålen i sig selv tæller ikke meget i kalorieregnskabet, men det gør kammerjunkerne til gengæld. 230 kcal svarer fx til omkring 12 kammerjunker(50g) eller hele 500 gram friske jordbær.    

11) Vil du gerne spise meget, lad kalorielette grøntsager give volume til måltiderne
Langt de fleste grøntsager er proppet med vitaminer og mineraler, de booster vores sundhed og tilfører vores krop fibre. Derudover bidrager grøntsager til at give vores måltider volume, så vi kan slippe afsted med at spise en større mængde mad.   

12) Spis langsomt, nyd din mad, og stop inden du inden du er forspist
Efter vi har spist, går der omkring 15 minutter, inden mæthedsfornemmelsen indtræder. Det betyder, at overspisning med ekstra portioner mad oftere vil finde sted, hvis du spiser din mad hurtigt. Nyd derfor gerne din mad hen over mere end 15 minutter.

Ha’ en fantastisk ferie…

– VI SES

Livet er hvad du gør det til – få det bedste ud af det!
Start din personlige rejse allerede i dag.
Kontakt mig på e-mail: Johnny@upgraded.dk

Spis dig mæt i gode proteiner, grøntsager og sunde fedtkilder!

Find alle de nemme, hurtige og sunde opskrifter her…

Ovnbagte peberfrugter

Nemt og anbefalelsesværdigt måltid…

Ovnbagte peberfrugter med kylling, flødeost, basilikum og mozzarellaost er ideel gæstemad og en klar favorit.

– Mums!

Find opskriften her »

 

Lun og lækker ærtesalat

Nemt, hurtigt og sundt tilbehør…

Lov mig at prøve denne lune ærtesalat. Den er nem og hurtig at lave, og så smager den herligt!

– Haps, Haps, Haps!

Find opskriften her »

 

Smagfulde cheddar-cheese hakkebøffer

Mundvandsprovokerende smag…

Saftige bøffer der fungerer godt som både gæste- og hverdagsmad.

– Mums!

Find opskriften her »

 

Ovnbagte asparges med sprød bacon

Lækkert favorit tilbehør…

Baconsvøbte asparges er muligvis det lækreste tilbehør, du nogensinde har smagt.

– Mums!
Find opskriften her »

 

  Få vejledning, viden og værktøjer til at lykkes!

KUN FÅ LEDIGE PLADSER

Ronnie Nielsen.
Ronnie Nielsen.
20/02/2022
Supermotivator Følger Johnny og lev bedre på både Instagram og Facebook, og bliver motiveret af hans peptalks og fine illustrationer af mad og drikkevaner, har blot ved at følge nogle af hans få og enkle peptalks og råd barberet min fedtprocent ned fra 25 til 15 % på 2 år, og jeg er sikker på at man vil få endnu flottere resultater hvis man køber et af hans forløb og personlig rådgivning, Johnny giver gode råd og tips til kost og motion på et niveau og på en måde så man ikke går død i sin kost og træning, mange tak for det. Vh. Ronnie Nielsen.
Freja Bjørn Fechtenburg
Freja Bjørn Fechtenburg
06/02/2022
🍓🍓🍓🍓🍓 Johnny er enormt inspirerende. Hans smil, glæde og passion smitter i alle hans forskellige opslag - videoer, opskrifter mm. Det giver stor inspiration til at leve et sundere liv og til at passe på sig selv. Johnny har en skøn tilgang og et smittende væsen. Jeg kan varmt anbefale Levbedre.dk
Håndlæser Drømmefanger
Håndlæser Drømmefanger
03/02/2022
Netop afsluttet et 3 måneders forløb … Jeg har netop afsluttet et 3 måneders forløb med Johnny med ugentlige “guldkorn” og en lille “motivations snak” over telefonen hver mandag morgen . Jeg kan på det varmeste anbefale Levbedre.dk og Johnny som gør sundhed enkel med udgangspunkt i dig og dine muligheder og behov Kærlig hilsen Susanne ❤️
Tilla
Tilla
22/12/2021
Kæmpe inspirationenskilde Tak for alt din inspirationen på de sociale medier 😃 det er en fornøjelse at følge dig. Det er første gang, hvor jeg føler min inspireret til at komme i gang med den daglige motions rutine samt tænke over hele mit forhold til maden. Dine råd er simple og giver så god mening. Tak 🙏🏻
Lone Hansen
Lone Hansen
11/11/2021
Jeg har igennem 2-3 år fulgt… Jeg har igennem 2-3 år fulgt Levbedre.dk på sociale mediere, blevet inspireret af alle hans gode og sjove peptalk, hans indgangsvinkel, til at ligestille tankegang, med dagligdagsting. Jeg har lært et skridt er bedre end ingen, jeg har lært at jeg også kan spise pebernødder om sommeren, når lysten er dertil, behøver ikke at overspise i december mdr. Jeg er nu kommet så langt til st træne to gange om ugen, jeg tænker slet ikke over at skal afsted, bare på med tøj og sko og så derud af, jeg har lært ikke at slå mig selv oven i hovedet, hvis jeg spiser is to dage i træk, eller kun trænet en dag, alt er bedre end ingenting.. jeg kan på det varmeste anbefale Levbedre.dk han er så meget nede på jorden og ligetil og det er vi jyder især vilde med... Alt det er uden forløb, så et forløb, må være helt vildt fantastisk og virkelig flytte noget 😊
Christian Schneevoigt
Christian Schneevoigt
17/10/2021
Kontakt endelig Johnny Kontakt endelig Johnny, han er super motiverende og kan give dig en masse nye redskaber, der gør, at du får meget bedre resultater med din udfordringer ift spisning og træning. Dertil synes jeg han er god til at skabe fornyet energi i en, samt godt humør. Johnny er også rigtig menneskelig og nærværende noget der gør en tryg og gør helheds oplevelse rigtig personlig, noget jeg ihvertfald har sat pris på . Jeg har altid fået en super god behandling og service og det er jeg evig taknemlig for.
Anette Weinhandler
Anette Weinhandler
29/09/2021
Har tabt 10 kg. med LEVBEDRE.DK LEVBEDRE.DK er bare den bedste hjemmeside om lchf, keto m.m. Selv er jeg moderat lchf'er. Opskrifterne er lækre og velsmagende. Passer til familier, men også til singler som jeg, for man kan altid tilrette noget, så det passer. Desuden er opskrifterne også netop overskuelige, så det egentlig kun er råvarer, man skal købe ind. Og ikke en hel masse dikkedarer, der bare vil komme til at stå i skabet, uden at man får det brugt op.
Marianne
Marianne
12/09/2021
Stærkt og givende samarbejde Da jeg havde taget i mod en kæmpe udfordring og ville have det bedste ud af oplevelsen valgte jeg at tage kontakt til Johnny. Udfordringen var at gå 100 km på under 24 timer. Vi startede et super samarbejde og med et godt træningsprogram fik jeg vendt min træning fra pligt til fornøjelse. 8 uger senere stillede jeg til start, 5 kilo lettere og med markeret lårmuskler. 20 timer og 32 minutter senere gik jeg i mål, træt, men med en krop som arbejdede med mig og som var så stærk. Jeg skylder Johnny så meget, hans coaching er så positiv og takket være ham blev udfordringen en kæmpe succes. Jeg vil anbefale Johnny til alle som trænger til en ny tilgang til kost og træning. Johnny er en fantastisk makker som har din ryg.
Jette
Jette
26/08/2021
Fik vendt mine tanker og følelser. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ Jeg var gået i stå med min træning mine tanker og mine følelser, ja bare virkelig umotiveret og kunne ikke lige komme igang. Den peptalk og de gode samtaler jeg havde med Johnny fra levbedre.dk fik gjort at tankerne og de negative ord jeg gik med, blev byttet ud og vendt om til positive ord og handlinger. Og ikke mindst med min træning, den kom jeg igang med fordi Johnny er super god til sænke ens egne forventninger så man selv gider og kan følge med, ikke kun nu men i fremtiden. Kan virkelig anbefale levbedre.dk Johnny er lyttende - motiverende og ved hvad han taler om. 🙏🏻

 

Please enter your comment!
Please enter your name here